توانمندسازی و کارآفرینی بانوان روستا رویکرد کانون ثارالله در فهما ۱۴۰۰

توانمندسازی و کارآفرینی بانوان روستا رویکرد کانون ثارالله در فهما ۱۴۰۰

تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰
محمود محمودی گفت: یکی از رویکردهای کانون ثارالله در فهمای ۱۴۰۰، فراهم کردن زمینه توانمندسازی و کارآفرینی بانوان روستا است که در همین راستا اقدام به برگزاری دوره های جدید آموزش هنرهای دستی بومی منطقه از جمله سوزن دوزی و گلابتون دوزی کرده است.

«محمود محمودی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: سوزن دوزی و گلابتون دوزی یکی از هنرهای دستی برخی از مناطق جنوب کرمان است که با دستان هنرمندان زنان روستا به طرزی ماهرانه بر تار و پود پارچه نقش می بندد.


مدیر کانون فهمای ثارالله روستای ده رضا عنبرآباد افزود: یکی از رویکردهای کانون ثارالله در فهمای ۱۴۰۰، فراهم کردن زمینه توانمندسازی و کارآفرینی بانوان روستا است که در همین راستا اقدام به برگزاری دوره های جدید آموزش هنرهای دستی بومی منطقه از جمله سوزن دوزی و گلابتون دوزی کرده است.


وی بیان کرد: برای برگزاری این دوره های آموزشی سعی کردیم از ظرفیت هنرمندان فعال کانون فهمای ثارالله خانم ها محمودی، اسفندیاری، اکبری و سابقی نژاد استفاده کنیم.


احمدی ابراز کرد: این بانوان نیز خود در گذشته با حضور در دوره های آموزش هنرهای دستی کانون، مهارت کسب کرده و اکنون به عنوان مربی فعال هستند.


مدیر کانون فهمای ثارالله روستای ده رضا عنبرآباد ادامه داد: غنی سازی اوقات فراغت بانوان روستا، مهارت آموزی و اشتغالزایی آنها از اهداف برگزاری دوره های آموزش سوزن دوزی و گلابتون دوزی است.


وی اظهار کرد: برای معرفی هنرهای دستی بانوان، فروش محصولات آنها و نیز معرفی ظرفیت های کانون فهمای ثارالله بزودی نمایشگاه در روستای ده رضا و روستای همجوار برگزار می کنیم.


احمدی اضافه کرد: قصد داریم با توسعه آموزش ها، مربیان زیادی تربیت کنیم تا با کمک آنها این هنرهای دستی بومی منطقه را احیاء کرده و این دوره های آموزشی را در روستاهای همجوار نیز برگزار کنیم.


مدیر کانون فهمای ثارالله روستای ده رضا عنبرآباد عنوان کرد: علاوه بر این نیز با برگزاری دوره های آموزش هنرهای دستی سعی داریم زمینه جذب دختران نوجوان، جوان و بانوان را به مسجد فراهم کنیم.

 

وی در خاتمه یادآور شد: تاکنون با برگزاری دوره های آموزشی هنرهای دستی مختلف زمینه اشتغال تعداد ۱۰ نفر از بانوان روستا فراهم شده که از این طریق امرار معاش می کنند.

پایان پیام/ 586