برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور استاد محمود آسن در گچساران + تصاویر

برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور استاد محمود آسن در گچساران + تصاویر

تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰
به همت کانون فرهنگی و هنری مسجد شهیدان محفل انس با قرآن کریم با حضور استاد برجسته کشوری قرآن محمود آسن در شهرستان گچساران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «عباس نصیرالاسلامی» در این آئین که به همت کانون فرهنگی مسجد شهیدان، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران، موقوفه بدری برازجانیان و پایگاه شهید رجایی گچساران برگزار شد، گفت: پس از اینکه رهبری در خصوص استفاده جامعه از تعابیر و مفاهیم قرآن صحبت هایی داشتند، نماینده ولی فقیه در اوقاف و امور خیریه بحث حفظ قرآن را بدون اعتبارات در کشور آغاز کرد و ثمرات خوبی داشت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد نیز توانسته در سطح کشوری در بخش تفسیر و دعاخوانی و قرائت مقام های خوبی به دست آورد.

 

وی با بیان اینکه «در سطح استان موقوفه کم داریم»، گفت: برای امور اجتماعی و بحث جهیزیه دختران و ازدواج جوانان، خانواده های زندانیان مال خود را وقف کنیم. اگر می خواهید نام شما باقی بماند، و امانت خود را به امین بسپارید، اداره اوقاف و امور خیریه امانت دار خوبی برای شما خواهد بود.

 

نصیرالاسلامی اظهار کرد: شهرستان گچساران از لحاظ موقوفات وضعیت خوب و عملکرد بهتری نسبت به استان دارد، ولی در بحث درآمدی و هزینه ها کمک کمتری شده است.

 

«محمود آسن» هم گفت: قرآن باید در تمام زندگی دخالت داشته باشد و در تمام شئون زندگی حاضر باشد.

 

استاد برجسته کشوری قرآن اظهار کرد: هر چیزی را می توان تسخیر کرد و به دست آورد، ولی فقط با علم اتفاق می افتد، باید افراد عالم شوند تا بتوانند تغییر ایجاد کنند.

 

وی با بیان اینکه باید در نحوه فعالیت های قرآنی تغییر ایجاد کرد، افزود: با هر کسی باید به زبان خود او صحبت کرد تا بتوانیم او را جذب کنیم.

 

آسن ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد جزو بهترین استان ها در زمینه فعالیت های قرآنی است، ولی باید به لحاظ تربیتی، کوکان را از ابتدا با اهل بیت (ع) آشنا کنیم و آنها را آموزش دهیم.

 

استاد برجسته کشوری قرآن گفت: باید انسان تلاش کند زبان های مختلف را بیاموزد، زبان عبری، زبان عربی، ترکی، کره ای و ژاپنی، روسی، انگلیسی را بیاموزید و به دیگران آموزش دهد.

 

وی با اشاره به اینکه حافظ کل قرآن در سی سخت آموزش دیده که به زبان ژاپنی مسلط است، به آیه ای از قرآن در خصوص استفاده از «شر» اشاره کرد و گفت: از هر چیزی می توانیم استفاده درست و مثبت کنیم، از دوره کرونایی نیز باید استفاده کنیم و به دانش آموزان راهکارهایی ارائه دهیم. این دوره برکات خود را داشته که باید از این دوره استفاده بهتری کنیم.

 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

پایان پیام/ 82