بچه مسجدی های کانون صالحان ایام فاطمیه به سوگ حضرت زهرا (س) می نشینند

بچه مسجدی های کانون صالحان ایام فاطمیه به سوگ حضرت زهرا (س) می نشینند

تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰
حجت الاسلام رضاوند گفت: از آنجایی که در آستانه ایام سوگواری حضرت زهرا (س) قرار داریم بنابراین با کمک بچه مسجدی ها در حال برنامه ریزی و تدارک ویژه برنامه های دهه اول فاطمیه هستم.

حجت الاسلام مجید رضاوند مدیر کانون فرهنگی هنری صالحان در گفت وگو با خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان بزرگداشت ایام فاطمیه را یکی از برنامه های مناسبتی هر ساله کانون برشمرد و گفت: از آنجایی که در آستانه ایام سوگواری حضرت زهرا (س) قرار داریم بنابراین با کمک بچه مسجدی ها در حال برنامه ریزی و تدارک ویژه برنامه های دهه اول فاطمیه هستم.

وی افزود: یکی از این برنامه ها، سیاه پوش کردن مسجد و نصب پرچم های مشکی در سطح محله است که با کمک بچه مسجدی های این کانون انجام می شود.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) بیان کرد: برپایی مجالس عزاداری همراه با سخنرانی یکی دیگر از ویژه برنامه های این ایام فاطمیه است که به صورت جداگانه برای خواهران و برادران مسجدی برگزار می شود.

حجت الاسلام رضاوند ابراز کرد: دوره های آموزش احکام ویژه دختران و پسران نوجوان و جوان نیز هم زمان با این ایام آغاز می شود و تا پایان دهه دوم فاطمیه ادامه دارد.

وی ادامه داد: همچنین هم زمان با این ایام دوره آشنایی با سبک زندگی اسلامی ویژه خواهران و برادران مسجدی آغاز می شود و آنها در این دوره ها با آئین همسر داری و فرزند پروری بیشتر آشنا می شوند.

مدیر کانون فهما صالحان اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره ها این است که در کنار عزاداری ها، بتوانیم در ترویج معارف دینی گام برداریم.

حجت الاسلام رضاوند اضافه کرد: برگزاری مجالس ختم قرآن کریم ویژه بانوان یکی دیگر از برنامه های مناسبتی دهه اول فاطمیه است و ثواب تلاوت آیات قرآن کریم به ساحت مقدس حضرت زهرا (س) هدیه می شود.

وی در خاتمه یادآور شد: ویژه برنامه های بانوان از ساعت ۲ تا ۴ عصر و ویژه برنامه های آقایان نیز شب ها پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شوند.

به گزارش شبستان کانون فرهنگی هنری صالحان با توجه به قرار گرفتن در یکی از شهرک های حومه غرب تهران با وجود اقلیت های دینی و مذهبی توانسته در جذب جوانان با برگزاری کلاس ها و مناسبت های ملی مذهبی فعالیت گسترده ای انجام دهد و ازکانون های رابط برتر استان تهران می باشندو بیشتر فعالیت این کانون در رواق دانش صورت گرفته است.

گفتنی است کانون فهما صالحان به آدرس شهرستان قدس شهرک دانش خیابان شهید الفی نواران واقع گردیده است.

پایان پیام/ 704