بچه مسجدی ها فاطمیه به سوگ می نشینند/ برنامه های دهه دوم تلفیقی از فاطمیه و شهادت حاج قاسم

بچه مسجدی ها فاطمیه به سوگ می نشینند/ برنامه های دهه دوم تلفیقی از فاطمیه و شهادت حاج قاسم

تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰
احسان صفر زاده گفت: در آستانه ایام فاطمیه به همت بچه مسجدی های عضو کانون، مسجد و روستا سیاه پوش شد تا به سوگ فاطمیه بنشینند.

«احسان صفر زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی را از اولویت فعالیت های کانون در سال جاری دانست و گفت: در آستانه ایام فاطمیه به همت بچه مسجدی های عضو کانون، مسجد و روستا سیاه پوش شد تا به سوگ فاطمیه بنشینند.

مدیر کانون فرهنگی هنری بصیرت منوجان بیان کرد: برپایی مجالس عزاداری همراه با سخنرانی و مداحی یکی از برنامه های بزرگداشت ایام فاطمیه اول و دوم است که هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه های این ایام، پخت و توزیع غذای نذری در بین عزاداران فاطمی با اولویت نیازمندان و ایتام است.

صفر زاده ابراز کرد: با توجه به هم زمانی دهه دوم فاطمیه با دهه مقاومت بنابراین برنامه های کانون بصیرت در این دهه تلفیقی از این دو مناسبت است.

مدیر کانون فرهنگی هنری بصیرت منوجان ادامه داد: به همین منظور مراسم گرامیداشت شهید سلیمانی و شهدای مقاومت در دهه دوم برگزار می‌شود تا ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها، بتوانیم مکتب شهید سلیمانی را برای نوجوانان و جوانان روستا تبیین کنیم.

وی اظهار کرد: همچنین در طرح شنبه های کتاب به معرفی کتاب هایی با موضوع سبک زندگی و سیره حضرت زهرا (س) و شهدا می پردازیم.

صفر زاده اضافه کرد: در ایام فاطمیه طرح سه شنبه های تکریم تحت عنوان طرح ملی شکوه مادری با تجلیل از مادران موفق برگزار می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری بصیرت منوجان در خاتمه با یادآوری برنامه های بزرگداشت سالروز میلاد حضرت زینب (س)، عنوان کرد: هم زمان با میلاد این بانوی گرامی در قالب طرح شکوه مادری از پرستاران تجلیل شد.

پایان پیام/ 586