توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی میان محرومان برای شب یلدا/حمایت بچه‌های مسجد از ۱۳۲۰ خانواده نیازمند در دوره کرونا

توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی میان محرومان برای شب یلدا/حمایت بچه‌های مسجد از ۱۳۲۰ خانواده نیازمند در دوره کرونا

تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰
شکوری با اشاره به کمک‌های مومنانه کانون امام حسن مجتبی(ع) اسفراین به محرومان، گفت: به مناسبت شب یلدا به ۳۰۰ خانواده بی‌بضاعت و تحت پوشش این کانون کمک‌های مومنانه اعطا می‌شود.

«سعید شکوری»،  در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به توزیع سبدهای معیشتی  میان محرومان در آستانه شب یلدا از سوی کانون امام حسن مجتبی(ع) اسفراین استان خراسان شمالی، اظهار کرد: در ادامه کمک های مومنانه این کانون بنا داریم به مناسبت شب یلدا، 300 بسته معیشتی را میان خانواده های محروم و بی بضاعت توزیع کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) با بیان اینکه 1320 خانواده نیازمند و محروم روستای قهرمان آباد و روستاهای اطرف تحت پوشش خدمات این کانون هستند، گفت: با همت خیرین پس از شیوع بیماری کرونا در چندین مرحله بسته های معیشتی را میان اقشار محروم توزیع کردیم و رهن و اجاره منازل، اهدای کارت هدیه، تصفیه حساب نیازمندان از مغازه ها، توزیع گوشت قربانی به صورت ماهیانه بخشی از خدماتی است که به این خانواده ها ارایه شده است و پس از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ورود مساجد و بچه های مسجدی در بحث کمک رسانی به محرومین،  چهار میلیارد تومان بسته های مومنانه و معیشتی را با مشارکت خیرین در میان اقشار محروم و کم‌برخوردار توزیع کرده ایم.

 

 وی با اشاره به فعالیت های گروه جهادی «جمعه های جهادی»، بیان کرد: این گروه جهادی که متشکل از 50 نفر از جوانان روستایی است، توانسته اند در روستای قهرمان آباد و روستاهای اطراف 53 سرویس بهداشتی را تعمیر کنند و سه باب منزل مسکونی برای خانواده های محروم بسازند که در مجموع برای ساخت سه باب منزل قریب 100 میلیون تومان هزینه شد. همچنین این گروه جهادی اقدام به تعمیر و پاکسازی مدارس روستاهای اطراف نیز کرده است.

 

شکوری ابراز کرد: با همکاری بنیاد برکت و بنیاد علوی نیز خدمات خیرخواهانه و مواسات در این شهرستان و روستاهای آن مورد توجه است و در همین راستا به مناسبت بازگشایی مدارس 120 بسته فرهنگی و 40 تبلت برای دانش آموزان تهیه و توزیع کردیم و به منظور تقویت درسی دانش آموزان به آنها برنامه آموزشی تحصیلی ارایه شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) اسفراین در پایان خاطر نشان کرد: در ابتدای شیوع بیماری کرونا ضدعفونی معابر،خیابان ها، توزیع بسته های بهداشتی توسط گروه جهادی کانون انجام می شد و تعدادی از روحانیون نیز در تدفین و غسل اموات کرونایی مشارکت داشتند.

پایان پیام/ 40