محفل معنوی هیئت خدام الرضا(ع) منطقه ١٤ تهران برگزار شد

محفل معنوی هیئت خدام الرضا(ع) منطقه ١٤ تهران برگزار شد

تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰
خادمیاران منطقه ١٤ تهران، طبق قرار هر ماهه و به نیت امام رضا(ع) در هشتمین روز از ماه جدید قمری در هیئت خدام الرضا(ع) دور هم جمع شدند.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان خادمیاران رضوی و دلدادگان امام رئوف(ع) منطقه ١٤ تهران در هشتمین روز ماه جمادی الاولی مطابق با ٢٢ آذر ماه سال ١٤٠٠، طبق قراری دیگر دور هم جمع شدند و با توفیقات امام رئوف(ع) محفلی معنوی را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، برگزار کردند.

این مراسم همزمان با نوای ملکوتی اذان مغرب در حسینیه مقبره الشهدای گمنام بوستان زیتون شروع شد و پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء زیارت امین الله قرائت شد.

حجت الاسلام والمسلمین شریعت پناه به تشریح لقب عقیله العرب(عقیله بنی هاشم) پرداخت و گفت: عقلانیت حضرت زینب(س) در تمامی مراحل زندگیشان، مشهود بوده است. وقتی می گوییم کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود به این معنی است که رساندن پیام عاشورا به بشریت همراه با بلاغت و فصاحتی که از پدر بزرگوارشان به ارث برده بودند از جمله دستاوردهای عقلانیت آن حضرت بوده است.

وی ادامه داد: نقطه مقابل عقلانیت، جهالت است. تکلم یکی از معیارهای عقلانیت است و انسان عاقل ضمن کم حرفی، بجا و در جای صحیح سخن می گوید. در روز قیامت نیز پاداش انسانها بر اساس عقلانیت آنهاست.

وی بیان کرد: مهمترین آفت عقل و عقلانیت، هوای نفس است و هر چه به نفس خود توجه بیشتری کنیم، از عقلانیت دور می شویم، لذا باید سکاندار زندگی همه عقل باشد نه نفس و رعایت فضایل اخلاقی باعث دورشدن هواهای نفسانی از ماست. جهاد اکبر، جهاد با نفس است، یکی از ویژگی های بزرگان ما، کثیره الاستخاره بودن آنهاست و حتی برای کارهای کوچک هم استخاره می کنند تا نفسشان را در تصمیماتشان، دخیل نکنند.

در ادامه با توجه به عملکرد خادمیاران منطقه برای ارائه خدمات تزریق بیش از ٥٠٠٠ دوز واکسن کووید19 در مدت بیست روز در محل پارک ترنج، هدیه متبرک قطعه فرش آستان مقدس رضوی به تعدادی از خدام واکسیناتور، اهدا گردید.

اهدای هدایای متبرک به برگزیدگان مسابقه کتابخوانی کانون شهدا، شركت كنندگان در پويش رج هاي مهرباني(بافت کلاه و شال برای کودکان کار) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در پایان حاضرین از مداحی مادحین منطقه بهره مند شدند و همزمان با ساعت ٢٠، قرار عاشقی کاروان حامل پرچم متبرک رضوی خادمیاران وارد مراسم شدند و پس از عرض ارادت به ساحت امام رئوف(ع)، با خواندن شعر معروف "ای صفای قلب زارم هر چه دارم از تو دارم" دل های حاضرین را راهی صحن و سرای امام مهربانی ها، حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) شد.

پایان پیام/ 704