توسعه و ترويج فرهنگ قرآني از ماموريت‌هاي اصلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است

توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی از ماموریت‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰
اسماعيلي در آيين پاياني شانزدهمين جشنواره تلاوت‌هاي مجلسي که در مصلاي شهر قائمشهر برگزار شد، گفت: از مأموريت‌هاي اصلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در دولت مردمي توسعه و ترويج فرهنگ قرآني است و ما با همه وجود قرآن را سرلوحه همه فعاليت هاي خود در اين وزارتخانه قرار مي‌دهيم.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: «محمدمهدی اسماعیلی»، امروز پنجشنبه (25 آذر) در آئین اختتامیه و معرفی نفرات برگزیده شانزدهمین جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی به میزبانی مازندران در کانون فرهنگی هنری مصلی قائمشهر طی سخنانی گفت: تمام خیرات و برکاتی که داریم از وجود نورانی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ایام فاطمیه متعلق به بانوی مطهر، حضرت فاطمه زهرا(س) است و خاندان عصمت و طهارت و صدیقه زهرا از مهم ترین مولفه های وحدت جهان اسلام هستند.

 

وی بیان کرد: تمام مسلمانان جهان به اهل یت، عشق می ورزند و هیچ مسلمانی نیست که به این بزرگواران، عرض اردات نداشته باشند.

 

اسماعیلی برگزاری شانزدهمین جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی را کار بزرگ دانست و افزود: این جشنواره مروج فرهنگ قرآنی است.

 

 

وی ابراز کرد: قاریان در بلاد کفر می روند و کلام وحی را می خوانند و نورانیت و عظمت قرآن در قلوب رسوخ می کند و معجزه پیامبر خاتم، وجود را نورانی می سازد اگر چه در بلاد کفر باشد.

 

اسماعیلی گفت: قرآن سخن خالق یکتا است و تمام قلوب نسبت به آن، خضوع و خشوع پیدا می کنند و این امر بیانگر عظمت قرآن است.

 

وی اظهار کرد: ماموریت تشکیل دوت اسلامی ترویج فرهنگ قرآن است و باید خادم کلام وحی باشیم و افتخار خدمتگزاری را نسبت به قرآن و کلام وحی انجام دهیم.

 

اسماعیلی بیان کرد: امروز بزرگ معلم قرآن، مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) است که سالیان سال حتی در زمان شیوع کرونا مجالس قرآنی داشتند و دارند و این امر بیانگر توجه ویژه ایشان به کلام وحی است.

 

وی ابراز کرد: ماموریت اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است و از همه اقدامات مردمی برای توسعه قرآن حمایت می کنیم و در خدمت خدمتگزاران قرآن هستیم.

 

اسماعیلی ضمن تقدیر از دست اندرکاران برپایی این جشنواره از خدای متعال خواستار شد تا پرچم انقلاب حسینی ایران به دست صاحب اصلی آن حضرت امام زمان برسد.