رسانه ها مبلغ اربعین حسینی باشند/ اربعین نسخه‌ای برای رفع مشکلات جهان اسلام

رسانه ها مبلغ اربعین حسینی باشند/ اربعین نسخه‌ای برای رفع مشکلات جهان اسلام

تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۰
حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه اربعین حسینی تضمین تداوم حیات اسلام و گسترش کمی و کیفی ساختار امت اسلامی است، گفت: رسانه ها برای تحقق این وظایف اربعین حسینی مبلغ و کمک کار این فرصت عظیم جامعه مسلمین باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام «داوود صالحی» امروز(26آذر) در همایش خادمین، فعالان و خیرین اربعین حسینی که به همت کانون فرهنگی هنری شهید«علی گرائیلی» در اردوگاه شهدای خرماکلا برگزار شد، با بیان اینکه خدمت به زائرین امام حسین(ع) از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است، اظهار کرد: خوش به حال کسانی که در خدمت برای سیدالشهدا (ع) از هم سبقت می‌گیرند.

 

 

دبیرجامعه فعالان مردمی اربعین افزود: خداوند همانقدر که بزرگ است و عظمت دارد همان اندازه رحمت دارد، باید تشکر کنیم از اینکه به ما اجازه دادند در این مسیر باشیم، به ایام فاطمیه ایام منتسب به شهادت حضرت زهرا (س) نزدیک می‌شویم، جلسه ما منور ائمه معصومین(علیهم السلام) است.

 

 

حجت الاسلام صالحی با اشاره به حال و هوای این روزهای بی بی دوعالم، تصریح کرد: موکب مزین به نام این حضرت از موکب‌های فعال و به‌نام کشور است، خدا را شاکریم که موکب فاطمه الزهرا(س)قائم شهر زمینه حضور فعالان اربعین را دور هم جمع کرد، اینجا گویی همان فضای اربعین را دارد.

 

 

وی تاکید کرد: از ثمرات اربعین میتوان به این موضوع اشاره کرد که یادبودی از شهیدی که در راه بصره به لقاالله پیوست برگزار کردیم، ان شالله به برکت اربعین به اتحادی خواهیم رسید که دیگر کسی نتواند به شیعه چپ نگاه کند.

 

 

حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه شیعیان و طلاب در کشورهای دیگر نمی توانند به راحتی تردد کنند، خاطرنشان کرد: دشمنان و جریانات تندرو امروز به زوار اربعین رحم نمی‌کنند، شیعه در همه جای عالم در محدودیت و سختی زندگی می‌کنند، اربعین بارقه‌ای است که خداوند در آخر الزمان برای ما فرستاده که اگر قدرش را بدانیم مقدمه ظهور خواهد شد.

 

 

وی گفت: الان در کشور شاهد هجمه‌های دشمن و کارشکنی‌هایی علیه جریانات دینی هستیم ولی زمانی که به اربعین نزدیک می‌شویم هیچ کسی نمی‌تواند جلوی عشاق بایستد، بنا بر فرموده مقام معظم رهبری، اربعین ضامن بقای کشور است، آخرین بار ۳ونیم میلیون زائر ایرانی وارد عراق شدند نذورات و برکات هم بیشتر شد، هر چقدر به اربعین نزدیکتر شویم برکاتش بیشتر می‌شود.

 

 

حجت الاسلام صالحی استقرار طالبان در افغانستان را یکی از مشکلات امروز جهان دانست و اظهار کرد: اربعین نسخه‌ای برای حل مشکلات جهان اسلام است.

 

 

وی افزود: اینکه بر تعداد زائران اربعینی اضافه شود خوب است، گره مشکلات با تربیت حسینی و انرژی‌ای که در اربعین صرف می‌شود حل خواهد شد، اینجا جریان و مسئله‌ای رقم می خورد که باید آن را بشناسیم، هر غصه‌ای برای مملکت اسلامی غصه همه می‌شود.

 

 

حجت الاسلام صالحی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ مواکب زیادی در حال کار هستند باید ارتباطاتمان را با سایر خدام در این پدیده جهانی بیشتر کنیم.

 

 

وی با تاکید براینکه رسانه ها باید مبلغ اربعین باشند، خاطرنشان کرد: باید رسانه را جدی گرفته و این فرهنگ را منتشر کرده و اربعین را توسعه زمانی و مکانی بدهیم.

 

 

حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه حج زمان و مکان محدود دارد، گفت: در مورد اربعین میتوان به توسعه زمانی و مکانی فکر کرد، اینکه در شهرهای خودمان اربعینی رفتار کنیم، هر جا که ذکرشان باشد همانجا حرم آل الله است.

 

 

وی تاکید کرد: در طول سال برای حل مشکلات جامعه باید با فرمول اربعینی رفتار کنیم.

 

 

حجت الاسلام صالحی همچنین عنوان کرد: امسال انتظار می رفت بعد از دو سال تشنگی مردم اقدام خاصی صورت بگیرد که نگرفت این همان کفران نعمت است، ۴۰ میلیون از ۸۵ میلیون جمعیت میتوانند در اربعین حضور پیدا کنند باید این مطالبه ما باشد.

 

 

وی بیان کرد: اینکه پرونده مفاسد زیاد است ریشه‌اش را باید در جای دیگه خشک کرد، اربعین نعمت است باید از خدا بخواهیم که از ما نگیرد، خادمین باید دین خدا را یاری کنند که اگر نکنند دین خدا روی زمین نمی‌ماند معطل من و شما نیست اگر به ما اجازه کار داده میشود باید قدر را بدانیم.

 

 

حجت الاسلام صالحی با اشاره به اینکه خرسندیم که خادم اربعین هستیم، یادآور شد: منطقه شمال همیشه در احیای فرهنگ اهل بیت (ع) پیشتاز بوده است، تاکیدم این است اربعین را باید توسعه بدهیم.

 

 

وی اذعان کرد: انقلاب اسلامی نیاز به حمایت دارد، اگر به اربعین اینطور نگاه نکنیم و برایش خانه به خانه و نفر به نفر تبلیغ نکنیم اگر از دست رفت به‌خاطر کوتاهی ما است و نباید گلایه کنیم.

 

 

حجت الاسلام صالحی افزود: به هر نحوی که شده نباید بگذاریم شعله اهل بیت (ع) خاموش شود، چرا که به فرموده امام حسین (ع) اهل بیت(علیهم السلام) بدهکار کسی نمی‌مانند‌‌.

 

 

وی با اشاره از خاطراتی از خادمان اربعین، افزود: هر قدمی که برای اربعین برداریم پاسخ دارد، مصداقش هم موجود است، هر کسی که عمر و مالش را با اهل بیت (ع) شریک شود سود کرده است.

 

 

حجت الاسلام صالحی یادآور شد: اینکه یک فرد تبدیل به سفیر امام حسین (ع) شود برای خودش سعادتی است.

 

 

وی با اشاره به حال و هوای اربعین و اینکه همه درگیر خدمت هستند، اظهار کرد: همه به نوعی سهیم این جریان می‌شوند، شهید راه خدمت نیز داشتیم.

 

 

حجت الاسلام صالحی افزود: چه جوانانی از مازندران به اربعین رفتند در راه یا در مسیر خدمت شهید شدند،  مادران شهیدان بدانند این همه جمعیت برای همدردی و سرسلامتی شما آمدند، ولی حضرت رقیه و زینب (س) تنها بودند.

پایان پیام/ 286