مساجد تاریخی باید در خدمت مذهب و فرهنگ باشند

مساجد تاریخی باید در خدمت مذهب و فرهنگ باشند

تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰
حجت الاسلام طاهری گفت: مساجد تاریخی باید در خدمت مذهب و مدیران آن باید مدیرانی باشند در خدمت فرهنگ و مذهب باشند چرا که این ها مکان های مراکز رشد و اوج گرفتن انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید محی الدین طاهری»، امروز (شنبه 27 آذر) در مراسم اختتامیه «دهه گردشگری مذهبی» که در حرم مطهر حضرت «سید علاالدین حسین (ع)» شیراز برگزار شد، گفت: قبل از اینکه حافظ را به عنوان شاعر بشناسیم به خاطر حفظ قرآن بود و چون با اهل بیت (ع) و قرآن داشت به خاطر ارتباط با همین ارتباط است و اگر نور و تراوت در اشعار او دیده می شود به خاطر همین مورد است.

تولیت آستان مقدس حضرت «سید علاالدین حسین (ع)» شیراز با یادآوری این مطلب که این حرم ها قدیمی تر هستند کسی مخالف تاریخ نیست و قرآن می فرمایند «در زمین سیر کنید»، وقایع تاریخی را ببینید، تاکید کرد: جو درست شده که می خواهند این خانه های تاریخی را تخریب کنند، اما کسی نمی خواهد این خانه ها حذف شود و قرار بوده این خانه ها در اختیار فرهنگ و مذهب قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه حلقه مفقوده فرهنگ و مذهب روزبه روز باید بیشتر روشن شود، افزود: مراکز و دستگاه های فرهنگی باید کمک کنند و شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) معرفی شده است و به حلقه مفقوده حرم های مطهر شیراز باید توجه شود و اگر می خواهیم گردشگری مذهبی و این حلقه مفقوده شکل بگیرد باید امنیت اطراف این حرم های مطهر را فراهم کنیم و همه دستگاه ها وظیفه دارند، زمینه آسایش و آرامش حضور مردم در حرمین را فراهم کنند.

حجت الاسلام طاهری گفت: مساجد تاریخی باید در خدمت مذهب و مدیران آن باید مدیرانی باشند در خدمت فرهنگ و مذهب باشند چرا که این ها مکان های مراکز رشد و اوج گرفتن انسان است، ‌چرا که مساجد تاریخی محل پول درآوردن نیستند.

پایان پیام/ 130