کانون های مساجد استان فارس میزبان عزاداران فاطمی هستند

کانون های مساجد استان فارس میزبان عزاداران فاطمی هستند

تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰
حجت الاسلام امیدی از برگزاری برنامه های ویژه ایام فاطمیه در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس خبر داد و گفت: این برنامه ها در ۲ دهه اول و دوم فاطمیه برگزار می شود.

حجت الاسلام «حسین امیدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه های مختلفی به همت اصحاب مسجد تدارک دیده می شود که با همکاری کانون های فرهنگی هنری، پایگاه های مقاومت بسیج، هیئت های مذهبی و دیگر فعالان فرهنگی مساجد برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس افزود: به همت اصحاب مساجد از طریق نصب پرچم های عزا و سیاهپوش کردن مساجد و معابر اطراف فضاسازی محیطی انجام شده است.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به برنامه های ایام فاطمیه، گفت: مراسم های سوگواری و عزاداری از شامگاه 26 آذر ماه در بسیاری از مساجد آغاز شده است که با سخنرانی، مداحی و روضه خوانی، سینه زنی و اطعام عزاداران همراه است.

وی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه با روایت زندگی حضرت زهرا (س)، تکریم مادران شهدا در قالب برنامه «سه شنبه های تکریم» و جلسات سخنرانی و عزاداری با محوریت تبیین ابعاد شخصیت والای حضرت زهرا (س) ویژه خواهران از برنامه هایی است که در ایام فاطمیه برگزار می شود.

حجت الاسلام امیدی از برگزاری ویژه برنامه تشییع نمادین تابوت حضرت زهرا (س) خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی، برپایی محافل قرآنی و اهدای ثواب قرائت قرآن در طرح «تلاوت نور» به پیشگاه حضرت زهرا (س) نیز در 2 دهه اول و دوم شهادت این بانوی بزرگوار برگزار می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تاکید شده است که برنامه های اجرایی با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی همراه باشد.

پایان پیام/ 130