ضرورت ‌تبیین سیره عملی حضرت فاطمه زهرا(س) در کانون‌های مساجد استان زنجان

ضرورت ‌تبیین سیره عملی حضرت فاطمه زهرا(س) در کانون‌های مساجد استان زنجان

تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰
حجت الاسلام یارمحمدی با تشریح برنامه های ایام فاطمیه در کانون‌های مساجد استان زنجان گفت: این ایا فرصت مناسبی برای تبیین سیره عملی و شخصیت این بانوی بهشتی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: به مناسبت این ایام برنامه های عزاداری و سوگواری در کانون‌های فرهنگی و هنری پیش بینی شده و اجرا می شود.

 

حجت الاسلام محمدنقی یارمحمدی با بیان اینکه تبیین ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) در این برنامه ها دنبال می شود، گفت: حضرت زهرا (س) دارای ویژگی‌های فراوانی هستند که از ایشان یک بانوی ممتاز ساخته است.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از ویژگی‌ها و عظمت شخصیت این بانوی بزرگوار حتی مورد تایید اهل سنت نیز هست که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سیده نساالعالمین بود اشاره کرد، گفت: حضرت زهرا (س) با فضیلت‌تر از همه زنانی است که در قرآن معرفی شده‌اند به طوری که یکی از ویژگی‌های ممتاز و اصلی این بانوی گرانقدر اسلام زن بهشتی بودن است.

 

این مسئول فنای فی‌الله بودن را از دیگر ویژگی های آن حضرت خواند و گفت: این بانوی بزرگوار اسلام به هیچ‌وجه به مادیات وابسته نبود که وجود چنین خصایص و ویژگی‌هایی برای جامعه امروز یک الگو است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان بر ضرورت الگو قراردادن حضرت فاطمه زهرا(س) برای تمام اقشار جامعه تاکید کرد و گفت: تلاش می شود تا با معرفی سیره عملی آن حضرت بچه های مسجدی را برای الگوگیری از آن حضرت آماده کرد.

 

وی به برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری، مسابقات کتابخوانی و اجرای سرود با موضوع حضرت فاطمه زهرا(س) در کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: این برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام فاطمیه برگزار می شود.

پایان پیام/ 73