برگزاری دومین سوگواره هنری «اربعین» در سطح ملی/ معرفی برترین‌ها در شب ولادت پیامبر(ص)

برگزاری دومین سوگواره هنری «اربعین» در سطح ملی/ معرفی برترین‌ها در شب ولادت پیامبر(ص)

تاریخ انتشار : ۸ آبان ۱۳۹۸
شفایی با اشاره به برگزاری دومین سوگواره هنری «اربعین» در سطح ملی، گفت: همه هزینه‌های سوگواره از محل بودجه مسجدالمتقین که از سوی خیران و مردم اختصاص می‌یابد، تامین می‌شود. نفرات برتر در شب ولادت پیامبر(ص) معرفی و تقدیر می‌شوند.

«سالار شفایی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اعلام برگزاری دومین سوگواره هنری «اربعین»، اظهار کرد: محله صدر یا درب دوم سابق، در دوران دفاع مقدس 40 شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است که این تعداد به تناسب جمعیت این محله چشمگیر است لذا در سال 95 فعالان مسجدالمتقین (واقع در محله صدر تهران)  تصمیم گرفتند به منظور نیابت از این شهدا در زیارت اربعین، تصاویر آنها را منتشر و برای نصب روی کوله پشتی زائران محلی به آنها اهدا کنند.

 

دبیر دومین سوگواره هنری «اربعین» مسجدالمتقین ادامه داد: در پی این اقدام ضبط تصاویری از این طرح نایب الشهید و نیز پیاده روی اربعین هم مورد اقبال قرار گرفت و مقرر شد جشنواره ای از تصاویر ثبت و ضبط شده در این حماسه عظیم برگزار شود که طی آن 600 قطعه عکس از سوی 30 شرکت کننده به دست ما رسید و پس از داوری آثار، به نفرات اول تا سوم هدایایی اعطاء شد.

 

وی ادامه داد: امسال دست اندرکاران مسجدالمتقین درصدد برگزاری جدی تر و گسترده تر سوگواره هنری اربعین برآمدند لذا این سوگواره در سطح ملی همراه با موضوع و آئین نامه مشخص در دو بخش عکس و سفرنامه در حال برگزاری است و علاقمندان فرصت دارند تا جمعه، 10 آبان ماه آثار خود را برای شرکت و رقابت ارسال کنند.

 

شفایی با بیان اینکه فراخوان این سوگواره در سطح گسترده و از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اعلام شده است، گفت: با توجه به استقبال بالای علاقمندان از اقصی نقاط کشور از این سوگواره و روند رو به رشد ارسال آثار، امکان تمدید پنج روزه فراخوان وجود دارد.

 

وی درباره تقویم زمانی داوری آثار و معرفی و تقدیر نفرات برتر، اعلام کرد: داوری ها پس از اتمام مهلت فراخوان توسط هیئت داوران متشکل از صاحبنظران حوزه عکس و نگارش، همچون عکاسان خبری، منتقدان سینما و ... آغاز می شود و مقرر است آثار برتر سوگواره در شب هفدهم ربیع الاول، مصادف با شب ولادت باسعادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) معرفی و تقدیر شوند.

 

دبیر دومین سوگواره هنری «اربعین» مسجدالمتقین درباره نحوه تامین اعتبار این سوگواره، بیان کرد: همه هزینه ها از محل بودجه مسجدالمتقین که از سوی خیران و مردم اختصاص می یابد، تامین می شود.

 

وی با اشاره به رویکرد کاملا مردمی دومین سوگواره هنری «اربعین»، خاطرنشان کرد: با توجه به آنکه حماسه عظیم و چندمیلیون نفری اربعین توسط مردم و به صورت خودجوش رقم می خورد بهتر است که توسط خود مردم هم ثبت و ضبط شود و این هدفی است که در این سوگواره دنبال شده البته معرفی و گرامیداشت یاد و نام شهدای محله صدر (درب دوم سابق) نیز پیوست فرهنگی اجتماعی این سوگواره است.

 

گفتنی است، مسجدالمتقین در محله صدر واقع در خیابان شریعتی نرسیده به پل شهید صدر قرار دارد.

 

زائران اربعین باید تصاویر و سفرنامه‌های خود را از طریق نشانی تلگرامی kara4128@ تا تاریخ ۱۰ آبان‌ماه ۹۸ ارسال کنند.

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 9