ویژه برنامه کانون‌های مساجد تهران در ایام فاطمیه

ویژه برنامه کانون‌های مساجد تهران در ایام فاطمیه

تاریخ انتشار : ۴ دی ۱۴۰۰
براتی با اشاره به برنامه کانون‌های مساجد استان تهران به مناسبت ایام فاطمیه، گفت: اقامه عزای فاطمی، اجرای طرح شنبه‌های با کتاب و توزیع بسته‌های معیشتی بخشی از تدارک بچه‌های مساجد تهران برای این ایام است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، «حسین براتی»، با اشاره به برنامه های کانون های مساجد استان تهران همزمان با ایام فاطمیه گفت: کانون‌های مساجد استان تهران با برگزاری ویژه برنامه‌های سوگواری، اقامه عزا برای شهادت حضرت فاطمه(س) کردند.

 

سرپرست ستاد فهمای استان تهران بیان کرد: مراسم سوگواری و عزاداری ایام فاطمیه اول به همت فعالان کانونی و مسجدی به منظور تبیین ابعاد شخصیتی، سیره حضرت فاطمه(س) و ترویج فرهنگ فاطمی در مساجد شهری و روستایی برگزار می شود و جوانان عضو کانون‌های مساجد با راه‌اندازی هیئت‌های عزاداری، میزبان سوگواران فاطمی بوده و مراسم سوگواری همراه با سخنرانی در خصوص ابعاد شخصتی حضرت زهرا(س) در مساجد استان تهران برپا است.

 

وی افزود: سیاه‌پوش کردن مساجد و پیرامون آن، نصب پرچم عزاداری بر سر در خانه‌ها و مغازه‌ها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، پخت و توزیع غذای نذری در بین عزاداران فاطمی و اجرای طرح شنبه‌های کتاب با معرفی کتاب‌هایی با موضوع حضرت زهرا(س) از دیگر برنامه‌هایی است که طی این ایام در کانون‌های مساجد استان تهران برگزار می‌شود.

 

براتی گفت: بچه‌های مساجد استان تهران همچنین با جهاد فرهنگی و اجرای رزمایش همدلی و مواسات، کانون‌های مساجد را به پایگاهی برای کمک به نیازمندان تبدیل کرده و در این ایام دستگیری از نیازمندان را اولویت قرار داده و با تهیه بسته‌های فاطمی به یاری محرومان شتافتند.

پایان پیام/ 40