استقبال کودکان روستایی بدون مسجد از کلاس های قرآنی + تصاویر

استقبال کودکان روستایی بدون مسجد از کلاس های قرآنی + تصاویر

تاریخ انتشار : ۶ دی ۱۴۰۰
کودکان و نوجوانان روستای « پیرحاجتی» شهرستان چرام، که از نعمت مسجد و روحانی تبلیغی بی بهره هستند؛ از برگزاری کلاس های یکروزه قرآنی و احکام امام جمعه شهر چرام به خوبی استقبال کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، مساجد به عنوان مردمی ترین و معنوی ترین سازمانهای مردم نهاد از ظرفیت بالایی برای جلب مشارکت مردمی در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی در محله و در سطح منطقه و ملی با هدف پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی برخوردارند.

 

مسجد در جمهوری اسلامی از منظر حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و از منظر مبانی دینی و معرفتی از جایگاه والایی برخوردار است، اما آنگونه که شایسته است ما قدر این جایگاه را ندانسته‌ایم؛ هر چند که جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگری به مسجد نیازمند است، اما با این وجود در برخی از شهرها علی الخصوص استان های محروم کشور به علت نبود مسجد، معضلات مربوط به آسیب های اجتماعی به وفور یافت می شود و متاسفانه این آسیب‌ها در مناطق حاشیه نشین شهرها و روستاهای چسبیده به شهرها بیشتر بروز پیدا می کند.

 

بخشی از حل مشکل در این عرصه برمی گردد به لزوم به کارگیری راه حل های فرهنگی و اجتماعی و این که در پرتو فعالیت فرهنگی و رسانه ای، جلوی برخی از معضلات فرهنگی گرفته شود.

 

روستای «پیر حاجتی» شهر چرام استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که سالها بدون مسجد و روحانی تبلیغی بوده  و اگر مسئولان فرهنگی چاره اندیشی نکنند، آسیب‌های فرهنگی جبران ناپذیری را متوجه کودکان و نوجوانان این روستا خواهد کرد.

 

 

خدمت امام جمعه چرام به کودکان و نوجوانان روستای «پیرحاجتی» + تصاویر

 

در همین راستا، «سید نورالله افشار»، امام جمعه شهرستان چرام بر اساس رسالت تبلیغی در سفری کوتاه به این روستا رفته و کلاس های قرآن، احکام و عقاید را در این روستا با حضور کودکان و نوجوانان در فضای باز روستا برگزار کرد.

 

والدین نوجوانان از این حرکت امام جمعه به خوبی استقبال کردند و خواهان برگزاری مجدد کلاس ها شدند.

 

این جلسه با شور و نشاط خاصی، برگزار شد و درخواست نوجوانان از امام جمعه چرام این بود که نیازمند احداث مسجد جهت شرکت در برنامه های فرهنگی و تشکیل کلاس های قرآن و احکام هستند.

 

برپایه این گزارش؛ می طلبد که نهادهای فرهنگی با محوریت امام جمعه چرام، خدمات دینی و فرهنگی به این روستا ارائه دهند و مسجدی برای این روستای پرجمعیت و محروم بنا کنند، چرا که مسجد محور تحولات فرهنگی، اخلاقی و معرفتی و حریم امن الهی است.

 

پایان پیام/ 630