شيوه زندگي روستاييان در قاب دوربين فيلم‌سازان پژواکي اثرگذار را نويد مي‌دهد

شیوه زندگی روستاییان در قاب دوربین فیلم‌سازان پژواکی اثرگذار را نوید می‌دهد

تاریخ انتشار : ۷ دی ۱۴۰۰
اسماعيلي در پيامي به دومين جشنواره ملي فيلم کوتاه روستا و عشاير اظهار کرد: روستا از ديرباز در فرهنگ اين سرزمين کهن، مهد شکل‌گيري هويت مردمان ساده‌زيستي بوده است که صداقت و پاکي ويژگي مهم و ارزشمند آنان به شمار مي رود. زماني که اين شيوه زندگي در قاب دوربين فيلم‌سازان نقش مي‌بندد، پژواکي اثرگذار را نويد مي‌دهد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آغاز دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر به میزبانی خراسان شمالی پیای صادر کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:


«روستا از دیرباز در فرهنگ این سرزمین کهن، مهد شکل گیری هویت مردمان ساده زیستی بوده است که صداقت و پاکی ویژگی مهم و ارزشمند آنان به شمار می رود. عشایر ایران اسلامی نیز همواره نماد سخت کوشی و زیست شرافتمندانه بوده اند. نگاه برآمده از این زندگانی، بویژه در روزگار معاصر، نیاز اصلی بازگشت به ارزش های والای انسانی است و زمانی که این شیوه زندگی در قاب دوربین فیلم سازان نقش می بندد، پژواکی اثرگذار را نوید می دهد.

جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر، رخدادی نیک با هدف شناسایی برترین فیلم های کوتاه در گسترۀ ملی و زمینه ساز مواجهۀ فیلم سازان با زندگی روستائیان و عشایر ارجمند، به ویژه در رویارویی با دوران هجوم بیماری کرونا است.

این جشنواره با بهره برداری از زبان جهان شمول فیلم کوتاه، می تواند همزیستی و مقابله روستاییان و عشایر عزیز با کرونا را به نمایش گذاشته و تلاش کادر درمان کشور در دوردست ها را به تصویر بکشد.

برگزاری این رویداد ارزشمند با همکاری سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، ستاد برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر فعالیت حوزه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ جشنواره ای ملی، در قالبی نو  با مشارکت آزاد فیلم سازان، نهادها، سازمان های دولتی و خصوصی که مطلوبیت و گستره آن را دو چندان می کند، شایسته ارج نهادن است.

اینجانب، به کلیه دست اندرکاران برگزاری این جشنواره ملی خداقوت و دست مریزاد گفته و برای آنان از خداوند متعال توفیق و سربلندی در اهداف بلندشان را آرزو می نمایم.»