«فهما» فعالیت های کانون های مساجد را بیش از پیش نمایان کرد

«فهما» فعالیت های کانون های مساجد را بیش از پیش نمایان کرد

تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸
مدیر حوزه اجتماعی معاونت فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: «فهما» به عنوان یک رویداد ملی توانست فعالیت ها و برنامه های کانون های مساجد را بیش از پیش نمایان کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «مجتبی میرزایی» امروز (12 آبان ماه) در جلسه رابطان کانون ها رویداد ملی «فهما» گفت: یکی از محاسن انتخاب رویداد ملی «فهما» نمایش بیش از پیش فعالیت ها و برنامه های کانون های مساجد شد.

 

مدیر حوزه اجتماعی معاونت فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور و رابط فهما ستاد استان اردبیل تصریح کرد: سامانه «بچه های مسجد» یکی از ابزارهای مهم در ساماندهی فعالیت های فرهنگی کانون های مساجد هست و تاکنون تمامی آمارهای رسمی کانون های مساجد در حوزه های اوقات فراغت و برنامه های مناسبتی از این طریق به اطلاع عموم مردم رسیده است.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: شبکه سازی و ایجاد زمینه های فعالیت های مجازی از مهمترین برنامه های کانون های مساجد در کشور با هدف تبلیغ مبانی دینی در بین افراد محلات است.

 

میرزایی افزود: ثبت اطلاعات کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل نیز در زمان بندی مشخص به این سامانه وارد شده و هم اکنون 540 کانون در این سامانه ثبت شده و اعضای کانون ها نیز در این سامانه مشخص است.

 

وی اعلام کرد: رتبه بندی در «فهما» بر اساس حضور فعالان کانون های مساجد در سامانه بچه های مسجد است و مشارکت در ثبت اطلاعات به ویژه در زمینه های برنامه ها و فعالیت ها می تواند امتیاز استانی را در انتخاب به عنوان رویداد فرهنگ و هنر مساجد ایران تاثیر گذار باشد.

 

رابط فهما ستاد استان اردبیل ادامه داد: شفاف سازی در زمینه های فعالیت های کانون های مساجد از طریق سامانه بچه های مسجد والدین را نیز نسبت به حضور فرزندان خود در مساجد مشتاق تر خواهد کرد.

 

مدیر حوزه اجتماعی معاونت فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور عنوان کرد: چنین جلسه های می تواند معایب و محاسن رویداد ملی «فهما» را مشخص و کمک شایانی برای عمومی شدن فعالیت های فرهنگی شود.

 

میرزایی یادآور شد: فعالیت های ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان اردبیل در طی سال های اخیر بسیار عالی بوده و تاکنون در رتبه بندی ستادی جایگاه های برتر را کسب کرده و امیدواریم شاهد انتخاب به عنوان رویداد ملی «فهما» نیز باشیم.

پایان پیام/ 365