وقف باید بر مدار اراده واقف بماند/یاران وقف، درک دقیقی از وقف داشتند

وقف باید بر مدار اراده واقف بماند/یاران وقف، درک دقیقی از وقف داشتند

تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸
آیت الله ملک حسینی وقف را به عنوان صدقه جاریه و ذخیره ای برای آخرت انسان و دارای آثار ماندگار و فواید متعددی دانست و گفت: وقف باید بر مدار اراده واقف باقی بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به مناسبت دهه وقف «همایش یاوران وقف» امروز (12 آبان) با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در استان و تعدادی از واقفان و خیرین در محل تالار امام خمینی (ره) صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد.

 

«آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی» در این همایش، گفت: انفاق و صدقه اهمیت چشمگیری داشته و در آیات و روایات متعدد به آنها اشاره شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد انفاق و صدقه را دارای مفاهیم گسترده ای دانست و اظهار داشت: پرداخت آنها سبب رشد و کمال معنوی انسان می شود.

 

وی با اشاره به اینکه وقف به عنوان صدقه جاریه و ذخیره ای برای آخرت انسان دارای آثار ماندگار و فواید متعددی است، یادآور شد: وقف عامل پایندگی، جاودانگی و فناناپذیری مال انسان و تبدیل ماده به معنویت است.

 

آیت الله ملک حسینی خاطرنشان کرد: واقفان به دلیل ماندگار کردن مال خود از طریق وقف و تبدیل ماده به معنویت، شایسته بهترین تکریم ها و تجلیل ها هستند.

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: موقوفه ها در این استان باید بر اساس نیت واقفان باقی مانده و هیچ گونه تغییری در آنها ایجاد نشود، زیرا ممکن است اثربخشی و کارآیی لازم را نداشته باشند.

 

وی با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد مساجد و حسینیه هایی ساخته شده، گفت: باید نیازهای حال و آینده جامعه به وسیله وقف حل شوند.

 

آیت الله ملک حسینی ضمن تاکید بر اینکه وقف باید بر مدار اراده واقف باقی بماند، اظهار داشت: باید وقف را برای کار و اشتغال به عرصه بیاوریم؛ ضمن اینکه سنت حسنه وقف به صورت روزافزون در استان احیا و رونق داده شود

پایان پیام/ 82