ولايت پذيري ضامن تحقق توحيد و سعادت انسان است/ شهيد سليماني سرباز واقعي ولايت بود

ولایت پذیری ضامن تحقق توحید و سعادت انسان است/ شهید سلیمانی سرباز واقعی ولایت بود

تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰
مراسم گراميداشت دومين سالگرد شهادت شهيد سليماني به همت بانوان مسجدي روستاي دو برجه از توابع شهرستان جاجرم با شکوه برگزار شد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛‌ مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی، به همت بانوان پر تلاش مسجدی  اعضای کانون فرهنگی هنری شهید چمران روستای دوبرجه جاجرم، امروز همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت آن شهید جلیل القدر و با حضور مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی و بخشدار شوقان و نیز اعضای شورای روستا و دهیاری  در محله حسینیه  امام حسن (علیه السلام) این روستا برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام «غلامرضا پهلوانی» امام جمعه شوقان، در این مراسم معنوی که با حضور گسترده مردم مشتاق، انقلابی و شهید پرور روستای دوبرجه برگزار شد، با اشاره به حدیث ارزشمند و بی نظیر سلسله الذهب و تاکید بر موضوع اساسی و محوری ولایت، گفت: ولایتمداری و ولایت پذیری است که توحید و سعادت انسانی را رقم می زند.

 

وی شهدا بویژه شهید بزرگوار سردار سلیمانی را سربازان واقعی ولایت معرفی کرد و گفت: آنچه که به شهید سلیمانی چهره جهانی بخشید و اورا محبوب همه دلها کرد، به معنای واقعی کلمه سرباز ولایت بودن، است.

 

وی خیلی ساده و با تاکید بسیار گفت:در واقع ریشه شهادت، بر ولایت پذیر بودن استوار است و شهیدان با ولایت پذیری این راه را انتخاب کردند و  شهید سلیمانی  در یک  ولایت پذیر بود.

 

در این مراسم «عادل صمدی» از قاریان برجسته استانی نیز برای حاضران آیاتی چند از کلام الله مجید را قرائت کرد.

 

این مراسم با مداحی و مرثیه خوانی در رثای ام الائمه، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و اجرای سرود با موضوع شهید سلیمانی توسط کودکان و نوجوانان کانون شهید چمران پایان یافت.

 

 

پایان/