۵۰۰ میلیون هسته نهال با کمک بچه‌های مسجد کاشته می‌شود

۵۰۰ میلیون هسته نهال با کمک بچه‌های مسجد کاشته می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰
پورمقدم با اشاره به پویش همگانی نهال کاری «هر ایرانی یک درخت» که با همکاری ستاد فهما اجرا می‌شود، گفت: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند در توسعه نهال کاری در کشور نقش مهمی ایفا کنند.

«کامران پورمقدم» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اجرای پویش همگانی نهال کاری «هر ایرانی یک درخت» با همکاری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و ستاد فهما، اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، سازمان جنگل ها و آبخیزداری کشور برنامه ای را تحت عنوان پویش همگانی نهال ایران سرسبز «هر ایرانی یک درخت» را از امسال آغاز کرده است.

 

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیان کرد: براساس این پویش قرار است در یک برنامه 14ساله با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در مجموع 500 میلیون هسته نهال با کمک مردم در طبیعت کاشته شود و از این طریق گامی در جهت نهادینه کردن فرهنگ احیا و حفاظت از منابع طبیعی شکل بگیرد.

 

پورمقدم با اشاره به بهره گیری از ظرفیت مساجد کشور برای اجرای این پویش مردمی گفت: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در توسعه نهال کاری در کشور نقش مهمی ایفا کنند و در بحث کاشت نهال، فعالیت های فرهنگی و آموزشی مرتبط با نهال کاری و جنگل کاری فعالیت های گسترده ای انجام دهند.

 

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: امید است، با همکاری بچه های مسجد گامی در جهت گسترش نهال کاری در کشور برداشته شود و در طول مدت 14 سال نهال کاری در کشور نهادینه شود.

 

پایان پیام/ 40