احداث مسجد در ورودی شهرها/ بیش از ۱۵ هزار پروژه محرومیت زدایی در گیلان اجرا شد

احداث مسجد در ورودی شهرها/ بیش از ۱۵ هزار پروژه محرومیت زدایی در گیلان اجرا شد

تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰
سردار حزنی با بیان اینکه احداث مسجد در ورودی شهرها از برنامه‌هایی است که دنبال می‌شود گفت: تا کنون بیش از ۱۵ هزار پروژه توسط سپاه پاسداران در گیلان اجرا شده است.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، سردار «سید ضیاءالدین حزنی» امروز (سه‌شنبه، ۱۴ دی ) در آیین اختتامیه و تقدیر از عوامل اجرایی ساخت ۷۴۱ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد امام خمینی(ره) در گیلان که در سالن شهدای ناجای رشت برگزار شداظهار کرد: محرومیت زدایی از دغدغه هایی است که سپاه همواره بدان توجه داشته و دارد‌‌.

 

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه با بیان اینکه حدود ۶ هزار و ۴۵۵ پروژه عمرانی و ۹ هزار و ۱۰ پروژه غیر عمرانی در گیلان اجرایی شده است گفت: برای مجموع این پروژه‌ها ۱۵ هزار و ۴۶۵پروژه اعتباری بالغ بر ۲۵۷ میلیارد و ۴۰۵ میلیون تومان هزینه شده است.‌

 

حزنی با اعلام اینکه سپاه پاسداران در کنار فعالیتهای امنیتی در محرومیت زدایی نیز همواره فعال است ادامه داد: در پروژه‌هایی چون راه، پل سازی، احداث مدارس، مسکن محرومین و اشتغال زایی و جهیزیه و ..... سپاه پاسداران نقش ارزنده‌ای داشته است.

 

* در چهار هزار و ۷۰۰ روستای کشور مسکن محرومین احداث شد

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه با اشاره به اجرای طرح شهید شوشتری و طرح شهید کاظمی جهت ساخت مسکن محرومین اذعان کرد: طرح مسکن محرومین به نیت شهید شوشتری در ۶ استان اجرایی شده و در ۱۴ استان نیز به نیت شهید کاظمی طرح احداث مسکن اجرایی شده است.

 

وی تصریح کرد: در گیلان در فاز نخست ۹۷۳ واحد مسکن به نیت شهید شوشتری و در فاز دوم به نیت شهید کاظمی ۷۴۱ واحد مسکن محرومین احداث شده است.

 

حزنی با بیان اینکه فاز یک مسکن محرومین در گیلان در ۵۵۲ روستا اجرایی شده است اظهار داشت: در چهار هزار و ۷۰۰ روستای ۱۴ استان مسکن محرومین احداث شد.‌

 

حزنی به صعب العبور بودن مسیرهای روستایی اشاره و اضافه کرد: در این زمینه با مشکلاتی روبه رو بودیم که به لطف الهی این پروژه ها انجام شد.‌

 

*احداث پنج تا ۶ هزار مسکن محرومین جدید در گیلان 

وی در ادامه خبر از احداث پنج تا ۶ هزار مسکن محرومین در گیلان خبرداد و بیان کرد: تهیه ۳ تا ۶ هزار قلم کالای جهیزیه نوعروسان نیز برای استان گیلان در نظر گرفته خواهد شد.

 

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه تصریح کرد: ساخت مسجد در ورودی هر شهر از دیگر برنامه‌هاییی است که با جدیت دنبال می‌شود.

 

گفتنی است، در پایان مراسم از عوامل عوامل اجرایی ساخت ۷۴۱ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان تجلیل شد.

پایان پیام/ 383