هدف رویداد ملی فهما کادرسازی برای آینده انقلاب اسلامی است/اعلام جزئیات فرآیند داوری

هدف رویداد ملی فهما کادرسازی برای آینده انقلاب اسلامی است/اعلام جزئیات فرآیند داوری

تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰
سعادتي با اعلام جزئيات فرآيند داوري سومين رويداد ملي فهما اظهار کرد: هدف رويداد فهما کادرسازي براي آينده انقلاب اسلامي است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: «سعید سعادتی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به پایان ثبت آثار و گزارش فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سامانه اظهار کرد: امسال شاهد حضور پرشور اعضای کانون ها بوده ایم به نحوی که اعضای کانون‌ها در قالب سه شبستان و 12 رواق، آثار متعدد و بعضا فاخری را ثبت و ارسال کرده اند.


معاون فرهنگی هنری ستاد فهما افزود: در داوری  امسال سعی شده است، به نقش محوری ستادهای استانی توجه بیشتری شده در کنار توجه به محدودیت کانون های روستایی، به عملکرد کلی یک کانون از جهات مختلف در رواق پرداخته شده و فقط به  بر بررسی تخصصی یک اثر اکتفا نشود.


معاون فرهنگی هنری ستاد فهما با بیان اینکه در هر مرحله کانون‌های برتر بر اساس پنج شاخص بررسی می‌شوند، افزود: این پنج شاخص عبارت اند از: «مسجد محوری، نگاه کانونی و تشکیلاتی، جاذبه آفرینی هنری، خودکفایی و پیوست رسانه ای» که بر اساس این مولفه ها مستندات کانون ها بررسی می شود. در این راستا کانون‌های منتخب استان از 20 تا 24 دی ماه فرصت دارند مستندات خود را در سامانه بچه های مسجد بارگذاری کنند.


 وی ادامه داد: از 15 دی ماه اطلاعات مربوط به حدودا 4200 کانون فرهنگی هنری برتر که - متناسب با میزان مشارکت فعال کانون‌های مساجد هر استان در هر رواق است، در اختیار ستادهای استانی قرار گرفته و هیات انتخاب کانون‌های برتر هر استان تا تاریخ  20 دی ماه فرصت دارند تا انتخاب اولیه را انجام داده و کانون های  برتر استان خود را براساس سهمیه اختصاص یافته در سامانه فهما ثبت کنند.


 سعادتی تصریح کرد: همچنین هیات انتخاب ستاد فهما از تاریخ 25 تا 27 دی از بین حدود 420 کانون انتخابی استانها،  60 کانون برتر را بر اساس مستندات  تکمیلی ارسالی کانون ها برای داوری نهایی انتخاب می کنند.  داوری نهایی در روزها 29 و 30 دی ماه برگزار می شود.


 وی در بخش دیگری از مباحث خود با تاکید بر اینکه رویداد ملی فهما یک فرصت برای شناخت استعدادهای برتر در سطح کانون‌های مساجد سراسر کشور است، گفت: در فرآیند برگزاری این رویداد به دنبال کادرسازی هستیم. هدف ما این است که بتوانیم نسل جوانِ متخصص، مومن و انقلابی را دل مساجد به وسیله فعالیت‌های مختلف فرهنگی هنری در کانون ها تربیت کنیم تا در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نسبت به مساله کادرسازی گام برداشته باشیم و با این نگاه برای تقویت این جریان از همه نظرات و پیشنهادات تمامی کارشناسان و صاحب نظران حوزه مسجد و فرهنگ  استقبال می کنیم.

پایان پیام/ 9