لحظه شماری بچه مسجدی ها برای میزبانی از فرزندان روح الله/خاکسپاری شهید خوشنام در کانون پیامبراعظم(ص)۹ جویبار

لحظه شماری بچه مسجدی ها برای میزبانی از فرزندان روح الله/خاکسپاری شهید خوشنام در کانون پیامبراعظم(ص)۹ جویبار

تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰
حجت الاسلام نعمتی قرا با بیان اینکه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران در ایام منتسب به سالروز شهادت حضرت زهرا(س)و سردار شهید قاسم سلیمانی میزبان ۶شهید خوشنام هستند، گفت: یک شهید ۱۸ ساله نیز در کانون پیامبر اعظم(ص)جویبار تدفین می شود.

حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، در خصوص شهدای گمنام و میزبانی اعضای کانون های مساجد از شهدا، ضمن تسلیت ایام فاطمیه وسالروز شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: استان مازندران در ایام فاطمیه میزبان ۶ شهید خوشنام دوران دفاع مقدس است.

 

سرپرست ستادهماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران افزود: در این راستا برنامه‌هایی در سطح استان در حال انجام شد، روز پنجشنبه هم این شهدا به خاک سپرده می‌شوند، هر ۲۲ شهرستان میزبان این عزیزان گلگون‌کفن هستند، به‌ویژه در هفته‌ای که سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قرار داریم این دو مناسبت با هم عجین شده است.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا با بیان اینکه فضای مازندران با شور و شعفی همراه شده، تاکید کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران در مراسم میزبانی اقدام به برگزاری مراسم سنتی می‌کنند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران، تاکید کرد: کانون پیامبر اعظم (ص) در شهرستان جویبار اقدام به ذبح گوسفند قربانی جلوی تابوت شهدا و مراسم خوشامدگویی، در منزل یکی از شهدا در سوادکوه کانون میعاد میزبان خاص شهید بوده و مادر شهید به استقبال آمده و به زبان محلی به شهید خوشامد می‌گوید.

 

وی با اشاره به سنت قدیمی مازندران در برگزاری مراسم هفتم جوان مجرد با عنوان مجمع درست کردن برای عروسی(مجمه سری)، گفت: حالا همان برنامه نمادین در شهرستان سوادکوه برای شهید ۱۸ ساله برگزار می‌شود و ۳۰ مجمه حاوی وسایل دامادی تهیه شده است.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا در پاسخ به این سوال که بچه‌های مسجدی در راستای گرامیداشت نام و یاد شهدا چه اقداماتی را می‌توانند انجام دهند، گفت: عمل به وصیت نامه شهدا اقدامی است که ما از فعالان مسجدی انتظار داریم ما در تمام محلات شهید داریم، تبدیل اینها به جزوه و نشر آن و بعد عمل به وصیت شهدا از جانب کانون‌ها اقدام مهمی است.

 

وی، اجرای طرح سه شنبه‌های تکریم را موثر دانست و تصریح کرد: اینکه همیشه به یاد شهدا باشیم غروب پنجشنبه بر سر مزارشان برویم و ذکر فاتحه ای داشته باشیم خوب است، کانون فعال در فریدونکنار در اقدامی تاریخ تولد شهدا را ثبت کرده و در روز ولادت به همراه والدین یا خانواده شهید به مزار دعوت شده و ذکر روضه‌ای دارند‌ تا یاد و نام شهدای عزیز را گرامی بداریم.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران با اشاره به برنامه‌های کانون‌ها در استقبال از شهدا، اعلام کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها کانون‌ها از صبح زود بی صبرانه و عاشقانه منتظر رسیدن شهدا بودند که خودشان را به تابوت می‌رساندند تا تبرکی بگیرند به‌علاوه فعالیت ایستگاه‌های صلواتی در غرب استان که میزبان شهدا و مردم بودند را بچه های مسجدی پشتیبانی کردند.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا افزود: پیکر مطهر این شهدای خوشنام در شهرستان‌های بهشهر، نکا، جویبار و ساری خاکسپاری خواهند شد.

 

 وی تاکید کرد: مراسم وداع این شهدای عزیز در این چهار شهرستان برگزار شد، در شهرستان جویبار مراسم خاکسپاری یک شهید ۱۸ ساله در کانون پیغمبر اعظم(ص) در روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.

 

سرپرست ستادهماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران، یادآور شد: شهرستان بهشهر، دو شهید گلگون کفن ۲۷ ساله در روستای برما و ۴۰ ساله  در روستای امیرآباد به خاک سپرده خواهند شد، پیکر شهید ۲۰ ساله که در عملیات پنج شلمچه به شهادت رسید در دانشکده امام محمد باقر (ع)ساری به خاک سپرده خواهد شد و شهید ۱۸ ساله که در دجله به شهادت رسید در لاریم جویبار در محل کانون پیامبر اعظم(ص) تدفین خواهد شد.

پایان پیام/ 286