نمایش‌های فاخر توسط بچه‌های مسجد تولید و برای مسجدی‌ها اجرا شود

نمایش‌های فاخر توسط بچه‌های مسجد تولید و برای مسجدی‌ها اجرا شود

تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام دکتر ارزانی با تاکید بر اینکه باید تئاترهای فاخر به همت بچه‌های مسجد تولید و اجرا شود، گفت: خداوند به فعالیت‌های فرهنگی هنری در صورت هم‌افزایی دستگاه‌ها و مجموعه‌های مسئول، برکت می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد  خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» در نشست هماهنگی چهاردهمین جشنواره «تئاتر مردمی بچه های مسجد» که امروز (دوشنبه، 13 آبان) در محل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد با اشاره به تفاهم نامه همکاری میان این ستاد و حوزه هنری، گفت: حوزه تئاتر نیاز به توجه جدی تر از سوی دستگاه ها و نهادهای مختلف دارد و در این باره نمی توان به سخنرانی اکتفا کرد بلکه باید آثار خوب در حوزه تئاتر تولید شود.

 

رییس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با بیان اینکه آثار برتر جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد باید در مساجد سراسر کشور اجرا شوند، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: داستان یعقوب و یوسف را بارها برای مردم گفته اند ولی نمایشی که درباره این داستان در حسینیه امام خمینی (ره) اجرا شد، هنوز در ذهنم ماندگار است.

 

وی تاکید کرد: این سخن مقام معظم رهبری نشان می دهد که تئاتر تا چه اندازه در ماندگاری و فراگیری آموزه های دینی و مطالب فرهنگی موثر است و ما باید در این زمینه جدی تر عمل کنیم.

 

دکتر ارزانی در ادامه گفت: نمایش های فاخر باید در جمع مسجدی ها و سایر فضاها اجرا شوند تا به این صورت شاهد استقبال بیشتر اهالی و بچه های مسجد از تئاتر باشیم.

 

وی ادامه داد: فعالیت های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه های مختلف با برند بچه های مسجد ثبت شود چنان که سایت مربوطه نیز بچه های مسجد نام دارد.

 

رییس ستاد هماهنگی کانون های مساجد در پایان با بیان اینکه اگر نهادهایی که بعد از انقلاب در حوزه های فرهنگی و هنری تاسیس شدند، هم افزا شوند خداوند به کارهای آنها برکت می دهد و موجب پیشبرد بهتر اهداف انقلاب اسلامی خواهند شد، تاکید کرد: ما این موضوع را در زمینه همکاری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد و حوزه هنری مشاهده کردیم.

 

پایان پیام/ 397