ترويج سيره فاطمي بين نسل جوان نقش مهمي در شکل‌گيري جامعه ايده‌آل اسلامي ايفا مي‌کند

ترویج سیره فاطمی بین نسل جوان نقش مهمی در شکل‌گیری جامعه ایده‌آل اسلامی ایفا می‌کند

تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰
آيت الله سعيدي گلپايگاني در مراسم عزاداري شهادت بانوي دو عالم که در محل کانون امام حسين (ع) شهرستان چوار، برگزار شد، گفت: مکتب حضرت فاطمه (س) مکتبي انسان ساز بوده و ترويج سيره آن حضرت به ويژه ميان نسل جوان منجر به شکل‌گيري جامعه ايده‌آل اسلامي مي‌شود.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) استان ايلام، آيت الله سعيدي گلپايگاني، چهارشنبه شب (15 دي ماه) در جریان برگزاری مراسم شهادت حضرت زهرا (س) در کانون امام حسين (ع) شهرستان چوار، ضمن تسليت ايام شهادت حضرت زهرا (س) و دومين سالگرد شهادت حاج قاسم سليماني و شهداي مقاومت، مکتب حضرت فاطمه (س) را مکتبي تمدن ساز دانست و اظهار کرد: گسترش سير و سلوک فاطمي در جامعه امروز و بين نسل جوان و نوجوان و به ويژه بانوان ميتواند نقش مهمي در شکل گيري جامعه ايده آل اسلامي ايفا کند. 

 

نماينده مردم استان ايلام در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به ويژگي‌هاي شخصيتي حضرت زهرا(س)، زيست عفيفانه و مومنانه، همسرداري، تربيت فرزند صالح، ولايت مداري، امام شناسي و دشمن شناسي  را از جمله ويژگي‌هاي اين بانوي بزرگواربیان کرد و افزود: ابعاد زندگي حضرت زهرا (س) را از هر منظر بنگريم براي ما درس خواهد بود. 

 

وي با اشاره به اين سخن پيامبر اکرم (ص) که فرمود: فاطمه پاره تن من است، اظهار کرد: این سخن حضرت رسول نشان از عظمت وجودي اين بانوي با کرامت و با عظمت اسلام است.

 

آيت الله سعيدي گلپايگاني در ادامه شکوه مادرانه حضرت زهرا (س) در تاريخ بشريت را بي بديل و بي نظير توصیف کرد و افزود: تربيت فرزند صالح از مهم‌ترين موضوعات جامعه است که اگر مادران و زنان جامعه امروز اين مساله را مدنظر قرار دهند شاهد پرورش نسل فاطمي در جامعه خواهيم بود.

 

وي همچنين با اشاره به تلاش دشمنان انقلاب اسلامی و تلاش آنها برای ضربه زدن به کانون خانواده، با هدف به چالش کشیدن هويت انقلابي و اسلامي کشور به وسیله جنگ نرم، اظهار کرد: با توجه به این مساله همه پدران و مادران با تمسک به سيره فاطمي و معصومين بايد مراقب باشند تا در حوزه تربيت فرزند و مباحث کانون خانواده توجه و مراقبت ويژه داشته باشند که اصلاح جامعه بدون اصلاح کانون خانواده نشدني است.

 

نماينده مردم استان ايلام در مجلس خبرگان رهبري همچنين به دومين سالگرد سالگرد شهادت سردار سليماني اشاره کرد و حاج قاسم را پرورش يافته «مکتب حضرت فاطمه دانست و ادامه داد: اگر امروز نام و ياد حاج قاسم در تمام جهان جاري و ساري است به این دلیل است که آن شهید با تمسک به سيره نبوي و حضرت زهرا (ص) رشد کرده و پرورش يافته بود.

 

گفتني است در پایان مراسم عزاداری و نوحه خوانی در رثای شهادت دخت نبی مکرم اسلام برگزار شد.