تبلیغ دین تعطیل بردار نیست

تبلیغ دین تعطیل بردار نیست

تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸
حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه فعالیت‌های تبلیغی تعطیلی بردار نیست گفت: باید از هر فرصتی برای ترویج گسترش معارف دینی بهره گیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سیاهکل، حجت الاسلام «محمدعلی کریمی» امروز در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در محل دفتر امام جمعه سیاهکل با تاکید بر حمایت از فعالیت‌های مسجدی گفت: گسترش فعالیت‌های مسجدی و مذهبی از راهکارهای مقابله با دشمن و ایجاد فضای اخلاقی و معنوی در جامعه به‌ویژه برای جوانان است.

 

امام جمعه سیاهکل بر حضور مبلغان جهت ترویج فرهنگ دینی در مدارس تاکید کرد و افزود: باید نشست‌های صمیمی و کوتاه در مدارس بین دانش‌آموزان و روحانیان برگزار تا بتوانیم توطئه‌های دشمن در تضعیف باورهای دینی را خنثی کنیم.

 

وی با اشاره به کمبود اعتبار در حوزه فرهنگی تصریح کرد: امروز اعتبارات مالی در برابر هزینه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی ناچیز است اما این مانع از انجام فعالیت نمی‌شود.

 

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه فعالیت‌های تبلیغی تعطیلی بردار نیست تاکید کرد: باید از هر فرصتی برای ترویج گسترش معارف دینی بهره گیریم.

 

*شهرستان سیاهکل با کمبود مسجد روبرو هستند

در ادامه این نشست حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» با تشریح وظایف کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری بازوی پرتوان امام جماعت هستند که فرا مسجدی عمل کرده و وظیفه جذب خانواده‌ها به ویژه جوانان را عهده‌دار هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با تاکید بر شناسایی آسیب‌های موجود در منطقه توسط کانون‌ها گفت: مساجد صنعت انسان‌سازی هستند و باید آسیب‌ها شناسایی و با تدوین برنامه ‌و فعالیت‌های فرهنگی و هنری و جذب خانواده‌های پیرامون مسجد به این مکان مقدس، درصدد رفع آن برآمد.

 

وی بر پیوند بین مردم و مساجد توسط کانون‌ها تاکید کرد و اظهارداشت: کانون‌ها باید به هر بهانه‌ای و با حفظ شانیت مسجد به تدوین فعالیت‌ها پرداخته تا خانواده‌ها را جذب مساجد کنند.

 

حجت الاسلام رضوانی نژاد با تاکید بر حمایت از کانون‌های مساجد، جذب اعتبار برای کانون‌ها را در گرو ثبت اعصای کانون‌ها در سامانه بچه‌های مسجد دانست و بیان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد امام جماعت محور بوده و بر جذب نوجوانان و جوانان تمرکز دارند.

 

وی با اشاره به کمبود مسجد در شهرستان سیاهکل با بیان اینکه برای هر پنج هزار نفر یک مسجد وجود دارد افزود: باید کانون‌های غیر فعال را شناسایی و با اجرای برنامه‌هایی آنها را فعال کنیم.

پایان پیام/ 84