پخت ۳ تن حلیم نذری به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) در کانون «دوستان آسمانی»

پخت ۳ تن حلیم نذری به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) در کانون «دوستان آسمانی»

تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰
گواهیان گفت: حدود سه تن حلیم نذری همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» طبخ و توزیع می شود.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: همزمان با ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بر اساس یک سنت دیرینه پخت حلیم نذری به همت کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» انجام شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» جهرم افزود: در اجرای این سنت حسنه و دیرینه که در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» انجام می شود بچه های مسجد پای کار بوده و از شب تا صبح در پخت حلیم نذری مشارکت می کنند.

 

گواهیان با اشاره به ایننکه هزینه پخت این حلیم نذری به همت اهالی مسجد، اعضای کانون و خیران تامین شده است، عنوان کرد:  امسال حدود سه کیلوگرم حلیم طبخ و میان اعضای کانون، اهالی مسجد، نیازمندان و خانواده های کم بضاعت و همچنین سایر شهروندان توزیع شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» به زمان پخت این حلیم نذری اشاره کرد و اظهار داشت: این برنامه همزمان با شام شهادت حضرت زهرا (س) در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» انجام شد.

 

وی با اشاره به اینکه برای انجام این برنامه ۱۸ دیگ بزرگ در نظر گرفته شده بود، خاطرنشان کرد: این برنامه مطابق با یک سنت ۳۰ ساله در این کانون فرهنگی و هنری در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) انجام می شود.

پایان پیام/ 691