همایش مادران فاطمی در شهرقدس برگزار شد

همایش مادران فاطمی در شهرقدس برگزار شد

تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰
کارشناس آموزش تحکیم بنیان خانواده در همایش مادران فاطمی گفت: رعایت اخلاق یعنی هماهنگی میان عقل، دل، دین و عمل و دوری کردن از هر آنچه که برای جسم و روح انسان مضر است..

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها همایش مادران فاطمی با حضور گسترده بانوان شهرقدس و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ایزدخواه کارشناس آموزش تحکیم بنیان خانواده در مصلی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ایزدخواه ضمن تشریح و تحلیل برخی مسائل و ارتباطات اجتماعی اظهار کرد: انسان خوشبخت کسی است که معنای کلام و بیان خود را بفهمد و زمانی که از انتظار فرج، ارکان نماز و هر سخنی به زبان می‌آورد معنا و مفهوم آن را بداند و توانایی همسرداری و تربیت فرزند را داشته باشد.

وی گفت: زندگی یعنی اثبات محبت خود به خداوند و اولین علامت آن آرامش داشتن است. برای حفظ آرامش لازم است خود را با دیگران مقایسه نکنیم و با انگیزه و روحیه زندگی کنیم و محرم راز همسر و خانواده باشیم. 

کارشناس تحکیم بنیان خانواده افزود: دشمن با تشکیل اتاق فکر و با خستگی‌ناپذیری به‌ دنبال ایجاد از هم پاشیدگی و تضعیف خانواده است و باید با رعایت اصول اخلاقی، قضاوت نکردن، عدم تجسس در زندگی دیگران، حفظ آرامش در زندگی و عزت نفس زندگی کرد. 

وی در ادامه گفت: رعایت اخلاق یعنی یک دستی و هماهنگی میان عقل، دل، دین و عمل و از هر آنچه که بر جسم و روح انسان مضر است، دوری کنیم. 

حجت الاسلام ایزدخواه افزود: برای این هماهنگی باید اخلاص داشت و برای رضای خدا حرکت کرد و آدابی که در زندگی و انجام امور و روابط تاکید شده را رعایت کرد. 

وی تاکید کرد: نبض جامعه ب ه‌دست بانوان و مادران است و خداوند از انسان می‌خواهد که معرف و مبلغ الهی باشند و با دیدن یکدیگر به یاد پروردگار بیفتیم.  

این همایش با همکاری کانون خدمت رضوی بانوان و خانواده، سازمان فرهنگی اجتماعی، قرارگاه فرهنگی، حوزه علمیه خواهران و دیگر نهادهای فرهنگی شهرقدس برگزار شد.

همچنین مداحی، نمایشنامه خوانی، غرفه نذر کتاب، مهدآ دینه، مسابقه نقاشی ویژه کودکان و پخش آش نذری از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

پایان پیام/ 704