مسجد بهترين فضا براي تربيت نسل جوان انقلابي و متعهد است

مسجد بهترین فضا برای تربیت نسل جوان انقلابی و متعهد است

تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام و المسلمين ارزاني گفت: اگر به دنبال تربيت نسل جوانِ انقلابيِ و متعهد هستيم؛ بهترين فضا براي تحقق اين هدف مسجد است پس بايد از آن بهره مند شد.

به گزارش ستادارتباطات رسانه ای(فهما)؛ حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، شنبه(18 دی) در نشست با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال و جنوب کرمان که در محل ستاد هماهنگی  کانون‌های مساجد استان انجام شد؛ نگاه مسجدمحوری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را نسبت به حوزه فعالیت کانون های مساجد امری مهم تلقی کرد.


رئیس ستاد فهما ادامه داد: اگر به دنبال تربیت نسل جوانِ انقلابیِ متعهد هستیم بهترین فضا برای تحقق این هدف مسجد است و باید از این فضا استفاده کرد.


در ادامه «محمدرضا علیزاده»، با اشاره به اینکه برنامه های متنوعی در ایام سالگرد سردار دلها به نیابت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان اجرا شده است؛ افزود: یکی از مهمترین این رویدادها برگزاری جشنواره سرود سردار آسمانی بود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ادامه مدیریت کنونی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور را به عنوان یکی از دوره های درخشانی نام برد و تصریح کرد: در این دوره برنامه محوری منجر به فعالیت های بسیار خوبی در سطح کانون های مساجد از جمله در شبکه سازی بچه های مسجد شده است.


علیزاده تصریح کرد: رویدادهایی که در دوره جدید تعریف شده است از جمله فهما و... باعث رقابت در عین رفاقت و شور و نشاط بچه های مسجد شد.


وی گفت: بچه های مسجد کارهای خوبی در فعالیت های دینی و ارزشی مرتبط با مسجد انجام می دهند و کار آنان باید تسهیل شود.


حجت الاسلام ارزانی همچنین در نشست با مدیر و اعضای ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با بیان اینکه ستادکانون های مساجد کاملاً منطبق بر برنامه پیش می رود؛ تأکید کرد: افق ۱۴۱۴ کانون های مساجد هم مشخص است.


وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها و اشاره به دو ویژگی که مقام معظم رهبری برای مکتب شهید سلیمانی ذکر کردند؛ افزود: ما در مسجد نیز به دنبال همین مدل یعنی صداقت و اخلاص هستیم.