كميته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي در مازندران تشكيل شد

كمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در مازندران تشكیل شد

تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰
اولین نشست کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي در مازندران در ستاد هماهنگی كانون هاي مساجد استان براي تبیین نقش مساجد در پیروزی و تدوام انقلاب و فراهم سازي زمینه حضور هرچه باشكوه تر مردم در آئين هاي گراميداشت ايام الله فجر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري شبستان از ساري، حجت الاسلام «رجب نعمتی» امروز(۱۹دی) در نخستین نشست کمیته مساجد ستاد دهه فجر این استان ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای قیام ۱۸دی ساری و ۱۹دی ماه شهر مقدس قم، اظهار کرد: هر ساله به منظور تبیین نقش مساجد در پیروزی و تدوام انقلاب اسلامی و فراهم سازي زمینه حضور و مشارکت هرچه بيشتر نمازگزاران و برگزاري هرچه باشكوه تر آئين هاي گراميداشت ايام الله دهه فجر، کمیته گرامیداشت دهه فجر در مساجد مازندران تشکیل شد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی كانون هاي فرهنگی هنری مساجد استان مازندران به دغدغه های مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی برپایه شبکه مساجد شکل گرفت و ازواقعه انقلاب عبور کنیم خروجی مساجد در تربیت رزمندگان و نیروهای انقلابی و پشتیبانی از جبهه های نبرد حق علیه باطل را مشاهده خواهیم کرد.

 

 مسئول كميته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي در مازندران به شیوع کرونا و پشتیبانی مردم محلات و مساجد برای حمایت از جبهه از مقابله با کرونا اشاره و بیان کرد: مردم محب دین و مسجد هستند و با حضور در مساجد برای هم نوعان خود بسته های معیشتی و بهداشتی آماده و توزیع کردند.

 

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب به دنبال کمرنگ کردند جایگاه مساجد در بین اقاشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان هستند، گفت: باید در راستای منویات رهبری ارتباط ما با مساجد باید بیشتر و کاربردی تر شود.

 

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه به فرموده رهبری مسجد هسته مقاومت فرهنگی است، افزود: رهبری فرمودند« مساجد همانند یک خاکریز می باشد و اگر این پایگاه های دینی کارکرد خود را از دست بدهند دشمن به راحتی می تواند به اهداف خود برسد.»

 

وی به موازی کاری در حوزه مسجد اشاره و اظهار کرد: موازی کاری موجب می شود هم گرایی از فعالیت های مساجد دور شود.

 

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه برنامه های کمیته مساجد باید فاخر و در شان انقلاب اسلامی باشد، گفت: شهادت سرداردل ها حاج قاسم سلیمانی یک انقلاب فرهنگی دیگر رقم زد. و مردم به درستی و به نحوشایسته این شهید والامقام را تکریم کردند.

 

وی با بیان اینکه مردم با ناکارآمدی برخی مسئولین مشکل دارند و دلداده به ولایت، انقلاب، مسجد، شهدا  هستند، افزود: مردم پای انقلاب و ارزش های انقلاب ایستاده اند و ما باید با هم گرایی و رفع مشکلات مردم قدرشناسی خود از ملت انقلابی ایران اسلامی نشان دهیم.

 

حجت الاسلام نعمتی  با اشاره به اهميت تكريم خانواده هاي معظم شهدا در طول سال به ويژه ايام الله فجر، گفت: فضای مجازی و تولید محتوا برای مخاطبان این فضا مورد توجه باشد.

 

وی به فعالیت حدود ۴۰۰کتابخانه مساجد در بیش از هزار کانون فرهنگی هنری مساجد استان اشاره کرد و افزود: در ايام الله فجر مسابقات كتابخواني، فرهنگي و ورزشي نيز به همت مساجد استان برگزار مي شود.

 

 

پایان پیام/ 286