برگزاری یادواره شهدای مسجد علوی/ وعده شهردار منطقه ۱۴ برای استفاده از مسجدی‌ها در مدیریت محلی

برگزاری یادواره شهدای مسجد علوی/ وعده شهردار منطقه ۱۴ برای استفاده از مسجدی‌ها در مدیریت محلی

تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام والمسلمین مقدم گفت: یادواره شهدای مسجد علوی با حضور شهردار منطقه ۱۴ تهران و جمعی از ائمه جماعات مساجد و پدران و مادران شهدای این منطقه در این مسجد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین «سید علی مقدم قوچانی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه یادواره شهدای مسجد علوی (واقع در تهران، خیابان پیروزی، کوچه بستان منش، کوچه شهید غنیان) با حضور محمد امین سالاری پور، شهردار جدید منطقه 14 تهران و جمعی از ائمه جماعات مساجد و پدران و مادران شهدای این منطقه در این مسجد و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: شهردار منطقه 14 در این مراسم با تقدیم هدایی از 14 مادر شهید دفاع مقدس، مدافع حرم و سلامت تقدیر به عمل آورد.

 

امام جماعت مسجد علوی افزود: سالاری پور همچنین در این مراسم اعلام کرد که در دوره مدیریتی وی، بیش از گذشته از ظرفیت ائمه جماعات و بسیجیان و سایر نیروهای مسجدی در مدیریت محلات این منطقه استفاده می شود.

 

وی اضافه کرد: مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید محلاتی در این مراسم، حکم سه ساله ای برای امامت جماعت مسجد علوی که از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد و به امضای ریاست این مرکز صادر شده بود، به من اهدا کرد.

 

مقدم ادامه داد: این حکم در حالی به بنده اهدا شد که از اواسط دهه چهل، امام جماعت مسجد علوی هستم. قطعا مرکز رسیدگی به امور مساجد با صدور احکام سه ساله، گام خوبی برای مدیریت مساجد برداشته است هرچند بهتر است، چنین حکمی برای ائمه جماعاتی که ده ها سال است بدون دریافت هیچ حقوقی، در خدمت مساجد هستند، صادر نشود.

 

وی خاطرنشان کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد عملکرد خوبی در سامان دهی به مساجد داشته است ولی این کار نباید به گونه ای باشد که موجب دلخوری ائمه جماعات باسابقه شود. البته این مرکز در راستای جوان گرایی در کشور که مورد تایید مقام معظم رهبری است، حرکت می کند.

 

پایان پیام/ 397