لزوم احیاء نقش محوری مساجد در تقویت ارتباط بین مردم و مسئولان

لزوم احیاء نقش محوری مساجد در تقویت ارتباط بین مردم و مسئولان

تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰
شهاب‌زاده لزوم احیاء نقش محوری مساجد در برقراری و تقویت ارتباط بین مردم و مسئولان را مورد اشاره قرار داد و گفت: مسائل پرورشی در آموزش و پرورش پیگیری نمی‌شود که امیدواریم در آینده در این زمینه اقدامات ریشه‌ای انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمدرضا شهاب‌زاده» امروز (شنبه 18 دی) در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان رودسر که با حضور دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر گیلان، امام جمعه، فرماندار و مسئولان شهرستانی با موضوع تودیع و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان رودسر برگزار شد اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ثمره خون پاک هزاران شهید است و باید شئونات اسلامی در آن رعایت شود.

 

فرماندار شهرستان رودسر رعایت امر به معروف و نهی از منکر در سطح دستگاه‌ها و ادارات را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: باید مانند گذشته مردم و افراد برای پیگیری مطالبات خود از مسئولان مجددا به مساجد ورود کنند و شرایطی فراهم شود تا ارتباط بین مسئولان و مردم در فضای مسجد شکل گرفته و تقویت شود.

 

شهاب‌زاده موضوعاتی مانند اقامه نماز اول وقت در سطح ادارات، تربیت نیروی نوجوان و جوان در مساجد و کادرسازی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر را خواستار شد و اضافه کرد: متاسفانه مسائل پرورشی در سطح آموزش و پرورش پیگیری نمی‌شود که امیدواریم در آینده با تربیت نیروهای متخصص در این زمینه اقدامات ریشه‌ای انجام گیرد. 

 

وی ارتباط و تعاملات مردم و مسئولان را امری که باید بیشتر از هر زمان دیگر مورد توجه قرار گیرد دانست و اذعان کرد: چشم مردم به مسئولان و نیروهای ولایی و انقلابی دوخته شده است به همین جهت باید خودسازی و مراقبت در رفتارها و عملکردها در اولویت قرار گیرد.

 

«محمد اسماعیل حسنی» نیز در این مراسم با بیان اینکه وی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر افتخار سربازی دارد ابراز داشت: زمانی ما می‌توانیم قدرتمند باشیم که یک صف قوی، پای کار، انقلابی، جهادی و دغدغه مند در حوزه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم و این تنها با همکاری مردم میسر می‌شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان رودسر تصریح کرد: زمانی که مقام معظم رهبری دستور اجرای طرح مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه را صادر فرمودند سپاه، امامان جمعه، بسیج و همه نهادها وارد میدان شدند اما زمانی به موفقیت دست پیدا کردیم که مردم هم در این میدان و عرصه مشارکت فعال داشتند.

 

وی با تاکید بر اینکه منافع مثبت و تاثیرگذار اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی ابتدا به خود مردم برمی‌گردد خاطرنشان کرد: شهدای گرانقدری مانند حاج قاسم سلیمانی با رفتار خود امر به معروف و نهی از منکر می‌کردند بنابراین در بیان نواقص عملکرد و رفتار مدیران نباید محافظه کار باشیم زیرا اگر مدیران و مسئولان ما خوب عمل کنند بسیاری از مشکلات حل و فصل می‌شود.


 

پایان پیام/ 165