کميته‌هاي داوري مرحله استاني سومين رويداد ملي فهما آغاز به کار کردند

کمیته‌های داوری مرحله استانی سومین رویداد ملی فهما آغاز به کار کردند

تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰
مرحله استاني داوري ميان کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد منتخب و معرفي کانون‌هاي برتر به مرحله نهايي سومين رويداد ملي فهما در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، سومین رویداد ملی فهما با استقبال پرشور اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور مواجه شد که این حضور نشان از دغدغه نسل جوان برای ارایه توانایی و مهارت‌هایشان با تکیه بر فضای معنوی مسجد دارد.

امسال بیش از 26 هزار کانون فرهنگی هنری در سومین رویداد ملی فهما حضور دارند و این در حالی است که پس از گذشت سه سال از برگزاری این جریان مسجدی؛ شاهد شکل‌گیری رقابتی سالم و سازنده میان بچه‌های مسجد هستیم؛ دستاوردهایی که امروز در سطح کانون‌ها محقق شده چیزی جز تلاش و همت اعضای کانون ها در 12 رواق تعریف شده در رویداد فهما نیست.

بر پایه این گزارش: یکی از نکات قابل توجهی که در سومین دوره برگزاری رویداد فهما نسبت به سال های گذشته وجود دارد محورهای جدیدی است که در عرصه داوری مد نظر قرار گرفته است، از جمله اینکه ضریب امتیاز کسب شده در کانون‌های روستایی به نسبت دو دوره قبل افزایش پیدا کرد؛ این اتفاق در راستای حفظ عدالت بین کانون‌ها و فعالیت بچه‌های مسجد در سطح شهرها و روستاها و بر اساس امکاناتی که در دسترس دارند صورت پذیرفت؛ به این ترتیب حتی اگر کانون روستایی در منطقه مرزی از محدودیت برخوردار باشد می تواند بر اساس توان و امکاناتی که دارد در رویداد فهما همچون سنوات گذشته شرکت کند و از سوی دیگر ضریب امتیاز مضاعف دریافت کند.


سه شبستان و 12 رواق عرصه رقابتی میان کانون‌ها را تشکیل می دهند؛ نکته قابل توجه در مورد رواق‌ها این است که گستره های مختلفی را شامل شده و هرکدام ذیل یکی از سه شبستان فرهنگ، هنر، نوآوری تعریف شدند. این دسته بندی از آن جهت بود که بتوانیم استعدادهای مسجدی را کشف کرده و از سوی دیگر مهارت های اعضای کانون‌ها را در عرصه‌های مختلف به جامعه معرفی کنیم. گاهی یک کانون در چندین رواق آثار برجسته ای ارایه می‌کند که قابلیت معرفی در سطح کشور را دارد.


با توجه به آنچه که اشاره شد امسال و در سومین دوره برگزاری رویداد فهما، داوری های مرحله استانی بر اساس نظرات مدیر ستاد و کارشناسان استانی و با حضور یک ناظر از ستاد فهما کشور، با توجه به نوع فعالیت ها و کسب امتیاز حداکثری در هر استان در حال برگزاری است؛ ضمن اینکه هرکدام از کانون های منتخب که به مرحله کشوری معرفی می‌شوند باید مستندات خود را در سامانه بچه های مسجد برای مرحله نهایی داوری بارگذاری کنند.


انتظار می رود برگزاری رویداد ملی فهما و اساسا اقدامات گسترده در حوزه مسجد و فعالیت های مسجدی منجر به شکل گیری تلاش های مردمی به ویژه در گروه سنی نوجوان و جوان به منظور ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی شود.