تقویت مساجد موجب کاهش آسیب های اجتماعی در شهر می شود

تقویت مساجد موجب کاهش آسیب های اجتماعی در شهر می شود

تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰
حسینی بر لزوم تقویت مساجد تاکید کرد و گفت: تقویت مساجد موجب کاهش ‌آسیب های اجتماعی در شهر می شود.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد،«سید محمد حسینی»، با حضور در نشست فصلی ائمه جماعات منطقه 11 تهران گفت: باید با تقویت مساجد و ائمه جماعات، زمینه کاهش آسیب ها اجتماعی را در شهر فراهم سازیم.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور در مجتمع فرهنگی حضرت ولیعصر(عج) تئاتر شهر گفت: گسترش فعالیتهای ایجابی در جامعه مهم است چرا که اگر ما برنامه ای برای جذب جوانان نداشته باشیم ، دیگران آنها را جذب می کنند.

 

معاون رئیس جمهور در ادامه افزود: در گیر جنگ واقعی در حوزه روایتگری هستیم، نسل جدید ، به علت عدم حضور در انقلاب ، آن را درک نکرده است و امروز بیش از هفتاد درصد جمعیت فعلی کشور در زمان پیروزی انقلاب اسلامی نبوده اند، لذا اهمیت روایتگری و سخن گفتن از پیشرفت ها در کنار نادیده نگرفتن کاستی ها برای مردم ضروری است.

 

در ادامه این نشست، سید محمد موسوی شهردار منطقه 11گفت: مساجد، صرفا در مسائل عبادی خلاصه نمی شود و نقش ائمه جماعات، بی بدیل و اجرشان در درگاه الهی بی حساب می باشد، چرا که امام جماعت همچون یک مرزبان که از کیان کشور دفاع می کند او از فرهنگ مملکت مرزبانی می کند.

 

بنابراین گزارش، آقامیری، عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: واگذاری بعضی کارکردهای مساجد به بعضی ان جی او ها ، حسینیه ها ، سرای محله و ... موجب تضعیف جایگاه مسجد و امام جماعت شده است، بطوریکه جایگاه بعضی مساجد به نمازخانه تقلیل یافته است .

 

 در ادامه این نشست، حجت الاسلام جواد صادق زاده، رئیس مرکزفعالیتهای دینی افزود: برنامه ریزی برای حضور اعضای هیئت دولت در مساجد شاخص تهران برای گفتگوی رودر رو با شهروندان در دهه فجر باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 رئیس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران تصریح کرد: در همین راستا قرار است، با اعزام سخنرانان انقلابی به مساجد شاخص تهران ، تلاش می کنیم با تقویت اجتماعات در مساجد، موجب مردمی کردن جشن های پیروزی انقلاب شود که بهترین راهکار برای تبیین آرمان ها و ارزش های انقلاب است.

 

پایان پیام/ 40