«مسجد، خانه و مدرسه» خاستگاه نسل جوان و متدین است

«مسجد، خانه و مدرسه» خاستگاه نسل جوان و متدین است

تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰
امام جمعه پاتاوه به موضوعات مدرسه، مسجد و قرآن کریم اشاره کرد و گفتد: سه عنصر مهم و معتبر «مسجد، خانه و مدرسه» در عصر انقلاب اسلامی خاستگاه نسل جوان و متدین و در تعلیم و تربیت اسلامی و رشد شخصیت آینده سازان نقش باشکوهی ایفا کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نخستین پیش اجلاس سراسری و همایش شهرستانی نماز با محوریت طرح «پیوند نماز، خانه، مسجد و مدرسه» شهرستان دنا در سالن آموزش و پرورش شهر سی سخت با حضور ائمه جمعه سی سخت و پاتاوه، مدیر آموزش و پرورش، جمعی از مربیان و کارشناسان حوزه قرآن، نماز و عترت در سالن اجتماعات آموزش و پرورش دنا برگزار شد.

حجت الاسلام «سید رحمت الله سیادت» در این همایش با بیان مهارت‌های لازم برای ترغیب فرزندان و دانش آموزان به نماز، گفت: برای ترغیب و تشویق کودکان و فرزندان به نماز، باید خودمان توجه داشته باشیم که نماز در رأس اعمال واجب قرار دارد و آن را در اولویت کارهای خود قرار دهیم و تقویت حس مسولیت پذیری را در آنان ایجاد کنیم.

امام جمعه پاتاوه از منظر قرآن کریم، آیات و روایات و حضرات معصومین علیهم السلام نماز را موکد سفارش شده دانست و افزود: لحن خداوند متعال در قرآن و روایات اقامه نماز است «اقاموالصلاه و آتوالزکاه» نماز را برپا دارید و زکات را بپردازید» و منظور این است که نماز به جماعت خوانده شود و فرادا فقط در جایی که برای انسان جماعت و مسجدی مقدور نباشد و امام عادلی نباشد آن وقت می توان نماز را فرادا بجا آورد.

وی با بیان اینکه لحن قرآن کریم به اقامه جماعت است که خداوند کریم می فرماید؛(وَ ارْكَعُوا مَعَ الرَّاكِعِينَ‌ واسجدوامع الساجدین) با رکوع و سجودکنندگان، رکوع و سجود بجا بیاوریید» لذا به همین دلیل اهمیت نماز را می رساند چکار کنیم کودکان به نماز رغبت پیدا کنند و اقامه جماعت کنند.

حجت الاسلام سیادت ضمن تاکید بر اینکه باید والدین در وهله نخست به این مهم مقید باشند و نماز را به وقت و جماعت و در مسجد بگذارند، افزود: پدر و مادر باید الگوی فرزندان باشند و خودشان مقید به فریضه مهم نماز و جماعت باشند.

امام جمعه پاتاوه به موضوعات مدرسه، مسجد و قرآن کریم اشاره و عنوان کرد: سه عنصر مهم و معتبر «مسجد، خانه و مدرسه» در عصر انقلاب اسلامی خاستگاه نسل جوان و متدین و در تعلیم و تربیت اسلامی و رشد شخصیت آینده سازان نقش باشکوهی ایفا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در مدرسه باید مربیان تربیتی و پرورشی خودشان الگو در برگزاری نماز و اهل جمعه و جماعات باشند تا دانش آموزان به تبعیت از آنان رفتار نمایند و یاد بگیرند، گفت: جذب کودکان و نوجوانان به نماز امری بسیار مهم، تربیت کننده و جامعه ساز است.

حجت الاسلام سیادت با بیان اینکه اسلام برای مسجد اهمیت قائل استف ادامه داد: پیامبر اسلام وقتی از مکه هجرت فرمودند وارد مدینه شدند، نخستین اقدام ایشان بنای مسجد قبا بود و این اهمیت نماز را می رساند و در زمان پیامبر (ص) بیان مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در نماز انجام می شد.

پایان پیام/ 82