کتاب خانه مسجد ظرفیتی برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی در محله

کتاب خانه مسجد ظرفیتی برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی در محله

تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۸
ایوب عبدی نسب، گفت: از مزایای کتاب خانه های مسجد، در دسترس بودن آنهاست و نیز ظرفیت بسیار  خوبی برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی در محله هایی است که مساجد آنها کتاب خانه دارند.

«ایوب عبدی نسب»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: کتاب خانه کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول شهر جیرفت در سال ۱۳۷۹ راه اندازی شده است و هم اکنون بیش از ۲ هزار جلد کتاب دارد.
مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول شهر جیرفت، افزود: کتاب های موجود در این کتاب خانه با عناوین کتب مرجع، علوم عملی، علوم خالص، دین و مذهب، تاریخ و جغرافیا، هنر، فلسلفه و روانشناسی، علمی کاربردی، کودکان و کتب کمک درسی است.
وی، بیان داشت: کتاب خانه کانون فرهنگی هنری ولایت، مخزن دار است و کتاب های موجود در آن بر اساس روش دهدهی دیویی تنظیم شده اند.
عبدی نسب، اضافه کرد: بخشی از کتاب خانه به سالن مطالعه اختصاص داده شده است که قریب ۱۰ میز و ۴۰ صندلی دارد.
مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول شهر جیرفت، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل نداشتن کتابدار مجرب و عدم توانایی پرداخت دستمزد به آن، قادر به استفاده مفید از این کتاب خانه نیستیم البته اگر کسی در رشته کتابداری تحصیل کرده است و بخواهد به عنوان کتابدار به ما کمک کند استقبال می‌کنیم و سعی می کنیم ماهانه هدیه ای هرچند ناچیز تقدیم وی کنیم.
وی، ابراز داشت: یکی از مشکلات این کتاب خانه علاوه بر نداشتن کتابدار با آن مواجه است، عدم سالن مطالعه مناسب است چرا که در طول روز و بیشتر عصرها، به دلیل برگزاری مراسم های ختم و غیره سر و صدای بلندگوها مزاحم استفاده مفید از محیط کتاب خانه برای مطالعه می شود.
عبدی نسب، اظهار داشت: از مزایای کتاب خانه های مسجد، در دسترس بودن آنهاست و نیز ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی در محله هایی است که مساجد آنها کتاب خانه دارند.

پایان پیام/ 586