از بمباران مسجد انصارالیمن توسط سعودی‌ها تا پناه دادن مسجدالرشید به نیازمندان کانادایی

از بمباران مسجد انصارالیمن توسط سعودی‌ها تا پناه دادن مسجدالرشید به نیازمندان کانادایی

تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰
بمباران مسجد انصارالیمن توسط جنگنده‌های سعودی، اضافه شدن ۸۵ مسجد جدید به طرح اذان یکپارچه در مصر و پناه دادم مسجدالرشید به نیازمندان کانادایی در سرمای کریسمس از جمله اخبار مساجد جهان در هفته‌ای که گذشت، است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر اخبار مساجد جهان در هفته ای که گذشت.

 

جنگنده های سعودی مسجد الانصار یمن را بمباران کردند

 

 

به نقل از «العالم»، یک منبع محلی گزارش داد که جنگنده های متجاوز، مسجد الانصار در ناحیه الحد در منطقه حریب را هدف قرار داده و خسارات زیادی به این مسجد وارد کردند.

 

منبع مذکور همچنین خاطرنشان کرد که جنگنده های متجاوز در دو حمله هوایی، دو خودرو متعلق به غیر نظامیان آل الشنواح را که حامل کندوهای زنبور بود، منهدم کردند.

 

این منبع افزود: جنگنده های متجاوز نیز خانه ها و زمین های کشاورزی شهروندان منطقه حریب را هدف حملات خود قرار دادند که خسارات شدیدی در این منطقه به بار آورد.

 

وزارت ارشاد یمن، حمله به مسجد«الانصار» را محکوم کرد

 

 

 

به نقل از «سبا نت»، وزارت ارشاد، حج و عمره یمن حمله جنگنده های ائتلاف سعودی به مسجد الانصار یمن را در منطقه الحد حریب بیحان در مأرب را محکوم کردند.

 

این وزارتخانه اعلام کرد: حمله جنگنده های سعودی به مساجد و اماکن عبادی ادامه دارد و آخرین آن مسجد الانصار بوده است که منجر به تخریب کامل آن شد.

 

بنابراین گزارش، طی ماه گذشته جنگنده های سعودی  چهار مسجد را بمباران کرده اند که دو مسجد به دو طور کامل تخریب و دو مسجد دیگر جزئی آسیب دیده اند.

 

از آغاز حملات سعودی ها، یک هزار و 204 مسجد در یمن هدف حمله قرار گرفته است و این اقدام آنانن حمله به هویت ایمانی یمن است.

 

وزارت ارشاد یمن در ادامه بیانیه خود آورده است: هدف قرار دادن مساجد تلاشی برای محو هویت آنان است.

 

وزارت ارشاد از ملت های اسلامی و هیئت های دینی خواست تا موضعی محکم در برابر اقدامات سعودی و میراث اسلامی اتخاذ کنند.

 

منبع محلی یمن خاطرنشان کرد: جنگنده های متجاوز در دو حمله هوایی، دو خودرو متعلق به غیر نظامیان آل الشنواح را که حامل کندوهای زنبور بود، منهدم کردند.

 

این منبع افزود: جنگنده های متجاوز نیز خانه ها و زمین های کشاورزی شهروندان منطقه حریب را هدف حملات خود قرار دادند که خسارات شدیدی در این منطقه به بار آورد.

 

افزایش تدابیر بهداشتی در مساجد مراکش

 

 

به نقل از «العمق»، وزارت اوقاف و امور اسلامی مراکش با افزایش شیوع اومیکرون تدابیر بهداشتی خود را در داخل مساجد بیشتر کرده است.

 

با شیوع اومیکرون در دارالبیضاء مراکش تدابیر بهداشتی خود را افزایش داده است.

 

وزارت اوقاف و امور اسلامی مراکش در یادداشتی اعلام کرد: نمازگزاران باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و حتما از ماسک استفاده کنند.

 

این وزارتخانه اعلام کرد: نمازگزاران از سجاده های شخصی استفاده کنند و کفش های خود را در کیسه مخصوص بگذارند.

 

در ادامه این وزارتخانه گفت: درهای مساجد 15 دقیقه قبل اذان بازگشایی می شود و 30 دقیقه قبل از نماز جمعه بازگشایی می شود.

 

همچنین درهای مساجد بلافاصله بعد از نماز بسته می شود و نمازگزاران باید سریعا مساجد را ترک کنند.

 

هشدار حماس نسبت به پیامد حملات مستمر به مسجدالاقصی

 

 

 

به نقل از «مرکز اطلاع‌ رسانی فلسطین»، محمد حماده، سخنگوی حماس در قدس اشغالی با انتشار بیانیه‌ ای اظهار کرد: ادامه تجاوزات اشغالگران به مسجدالاقصی و دستگیری کارکنان این مسجد هتک حرمتی آشکاربه این مسجد و امور مسجدالاقصی است.

 

وی افزود: این اقدامات با تلاش ‌های مستمر اشغالگران برای ممانعت از هرگونه تعمیر و مرمت مسجد همراه است، همین امر ساختمان مسجدالاقصی را در معرض تخریب قرار می ‌دهد.

 

حماده در ادامه از مردم قدس اشغالی خواست برای مقابله با سیاست‌های اشغالگران به حضور خود در مسجدالاقصی ادامه دهند.

 

وی از مقامات مسئول خواست تا به وظیفه خود در حمایت از نگهبانان و کارکنان مسجدالاقصی در مقابل اشغالگران عمل کند.

 

اشغالگران همچنان باعث اخراج کارکنان مسجدالاقصی و مقامات اوقاف از مسجدالاقصی می شوند و از این راه زمینه را برای حمله شهرک ‌نشینان به این مسجد و بدون هیچ محدودیتی فراهم می کنند.

 

بنا به گزارشی که مقاومت فلسطین تهیه کرده است، اشغالگران صهیونیست در سال ۲۰۲۱، بیش از ۳۰ کارمند اداره اوقاف قدس را دستگیر و برای ۵۱۹ نفر حکم اخراج صادر کرده ‌اند، از این تعداد ۳۵۷ نفر از مسجدالاقصی، ۱۱۰ نفر از منطقه قدیمی و ۳۱ نفر از کل شهر قدس اخراج شده‌ اند.

 

خدمات مسجد شهر ناگال هند به افراد بی خانمان

 

 

به نقل از «الالوکه»، یک مسجد در منطقه «راجندا ناگال» هند مرکزی را برا پناه دادن افراد نیازمند تاسیس کرده است و این اقدام با هدف کمک به افراد بی پناه در فصل سرما صورت می گیرد.

 

برای نخستین بار است که در این منطقه، مسجد، مرکزی را به بی پناهان اختصاص داده است و به آنان خدمات پزشکی نیز ارائه می دهد.

 

در این مسجد 70 درصد به افراد مسن و 30 درصد به کودکان و جوانان خدمت رسانی می شود.

 

یک منزل در کنار مسجد به یکی از مراکز مراقبت از افراد میانسان اختصاص یافته است و مرکزی غیر دولتی است که به افراد مسن و بی گناه غذا و مکان می دهد و از نظر پزشکی به آنان کمک می کند.

 

این مرکز دارای 40 تخت است و یک پزشک عمومی و چند پرستار دارد و این مرکز یک روانپزشک برای نظارت بر افراد بی پناه دارد و خدمات پزشکی مختلف نیز در این مرکز ارائه می شود.

 

مجتبی حسن، یکی از ناظران طرح خیریه گفت: موج سرما باعث شد تا به فکر افراد نیازمند بیفتیم و برای کمک به آنان سعی کردیم با همکاری مسجد به این افراد کمک کنیم.

 

ورود اهانت آمیز یک هیئت اماراتی به مسجدالاقصی

 

 

 

به نقل از «القدس»، تعدادی از عناصر پلیس به همراه یک هیئت اماراتی در اقدامی اهانت آمیز به مسجد قبلی رفتند و سپس وارد مسجد قبه الصخره شدند.

 

در همین راستا، 179 شهرک نشین نیز به مسجدالاقصی حمله کرده و چند ساعت در این مکان پرسه زدند و تمامی این اقدامات با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

 

پلیس صهیونیستی در ورودی های مسجدالاقصی متمرکز شدند و کارت های شناسایی نمازگزاران را برای ورود می گرفتند و کیف هایشان را بازرسی می کردند.

 

حملات روزانه و شبه روزانه صهیونیست ها در طول هفته به جز جمعه و شنبه از سمت باب المغاربه که تحت کامل سیطره صهیونیست ها قرار دارد، ادامه دارد و آنان پس از حمله از سمس باب السلسله خارج می شوند و در نزدیکی مصلای باب الرحمه نیز آیین تلمودی انجام می دهند.

 

منابع عبری زبان از وقوع عملیات استشهادی در نزدیکی شهرک حلمیش در شمال غرب رام الله خبر دادند.

 

مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد: یک نظامی زن اسرائیلی در این منطقه با خودرو زیرگرفته شده و مجروح شده است.

 

روزنامه معاریو اعلام کرد که این نظامی اسرائیلی با یک فروند بالگرد به بیمارستان منتقل شده است. رسانه‌های اسرائیلی از بازداشت مجری این عملیات خبر دادند.

 

دعوت فلسطینیان به حضور دایمی در مسجدالاقصی

 

 

 

به نقل از «سبا نت»، گروه های فلسطینی به منظور مقابله با طرح های اشغالگران و اقدامات شوم شهرک نشینان خواستار حضور دایمی فلسطینیان در مسجدالاقصی شدند.

 

ابوفراس، محافظ مسجدالاقصی نیز در این باره به خبرگزاری شهاب فلسطین گفت: فلسطینیان باید حضور مستمری در مسجدالاقصی داشته باشند و آن حمایت کنند.

 

ابوفراس در ادامه تاکید کرد: مسجدالاقصی نیاز به ما دارد و ما نیز نیازمند او هستیم و باید جلوی اقدامات صهیونیست ها در برابر یهودی سازی و تقسیم زمانی و مکانی آن بگیریم.

 

وی در ادامه گفت: فلسطینیان باید هر جمعه و در اعیاد و کل ماه مبارک رمضان به مسجدالاقصی بیایند و در آن حضور داشته باشند.

 

این محافظ مسجدالاقصی بر ضرورت دفاع از نخستین قبله مسلمانان تاکید کرد و گفت: حتی اگر لازم باشد باید جانمان را فدا کنیم.

 

در نخستین جمعه سال 2022 میلادی، 60 هزار فلسطینی نماز جمعه را مسجدالاقصی اقامه کردند و شیخ یوسف ابوسنینه، خطیب مسجدالاقصی از فلسطینیان خواست تا برای حضور در مسجدالاقصی مداومت داشته باشند و جلوی اقدامات صهیونیست ها بایستند.

 

اضافه شدن ۸۵ مسجد جدید به طرح اذان یکپارچه در مصر

 

 

به نقل از «الشروق»، عمرو شکری، رئیس اداره راهبردی وزارت اوقاف مصر اعلام کرد: 85 مسجد جدید به طرح یکپارچه اذان پیوسته اند که بر همین اساس تاکنون چهار هزار و 191 مسجد در سطح قاهره به این طرح پیوسته اند.

 

وی افزود: : این طرح در راستای تلاش‌ های وزارت اوقاف برای نشان دادن این مراسم مذهبی به عنوان یکی از نشانه‌های مهم تمدن اسلامی در مصر انجام می شود.

 

در سال ۲۰۲۱ طرح پخش اذان یکپارچه علاوه بر مساجد قبلی این کشور، در ۲۰۱۲ مسجد استان قاهره نیز اجرایی شد.

 

سیستم پخش اذان در طرح اذان یکپارچه به شکلی است که پیش از موعد نماز، اذان توسط دستگاه‌ ها ضبط می‌شود و بدین ترتیب کسی نمی‌تواند در پخش و میزان صدای آن دخالتی داشته باشد.

 

ویژگی این طرح آن است که اذان با صدای متوسط از بلندگوهای مساجد پخش می ‌شود تا باعث مزاحمت و آزار همسایگان و ساکنان اطراف مسجد نشود.

 

وزارت اوقاف طرح اذان یکپارچه را در سال ۲۰۱۹ راه‌ اندازی کرد؛ طرحی که در آن اذان با صدای یک مؤذن خاص و با توجه به زمان محلی در هر استان پخش می‌ شود.

 

وزارت اوقاف از طریق سیگنال پخش مشترک در مساجد که از طریق گیرنده بی‌سیم انجام می‌شود، طرح اذان یکپارچه را در مساجد پایتخت مصر اجرا می‌ کند.

 

خادمان مسجد در پروژه جدید نقش مهمی ایفا می ‌کنند؛ آنها ۵ دقیقه پیش از اذان گیرنده را روشن می ‌کنند و بعد از اتمام اذان دستگاه را خاموش می ‌کنند.

 

این گیرنده شامل دو قطعه الکترونیکی و یک قطعه فلزی برای دریافت سیگنال است که در بالای مسجد نصب شده است.

 

اقامه نماز جمعه ۶۰ هزار فلسطینی در مسجدالاقصی

 

 

 

به نقل از «سبا نت»، اداره اوقاف اسلامی قدس گزارش داد: حدود 60 هزار نمازگزار فلسطینی، نماز جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند و این درحالی است که نظامیان رژیم صهیونیستی در اطراف مسجدالاقصی و شهرک قدیمی قدس تدابیر امنیتی اتخاذ کرده بود.

 

از سویی دیگر، شدها شهروند فلسطینی نماز صبح جمعه را نیز در مسجدالاقصی اقامه کردند و شهروندان فلسطینی به دعوت موسسات و فعالان اهل قدس و در پاسخ به حملات صهیونیست ها به مسجدالاقصی نماز صبح را در این مسجد اقامه کردند.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فلسطینیان ساکن جبل صبیح در بیتا واقع در جنوب نابلس امروز جمعه در اعتراض به شهرک سازی رژیم صهیونیستی بر روی اراضی این منطقه تظاهرات کردند.

 

در جریان این تظاهرات درگیری هایی میان نظامیان صهیونیست و فلسطینیان ساکن این منطقه رخ داد.

 

اشغالگران صهیونیست به سوی فلسطینیان گلوله های جنگی و گازی و اشک آور شلیک کردند.

 

احمد جبریل رئیس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی جمعیت هلال احمر نابلس با اشاره به این مطلب، افزود که در جریان این درگیری ها 4 فلسطینی زخمی شده و 15 تن دیگر دچار حالت خفگی شدند.

 

طرح توسعه و بهسازی مسجد جامع برانی در «مطروح» مصر کلید خورد

 

 

 

به نقل از «البوابه»، خالد شعیب، استاندار مطروح در مصر در یک بازدید میدانی از شهر سیدی برانی در غرب مطروح، طرح توسعه و بهسازی مسجدی بزرگ را کلید زد.

 

جمال الشوری، عضو پارلمان، یاسر عامر، رئیس شهر برانی، شیخ حسن البصیر، معاون وزارت اوقاف مطروح و جمعی از مدیران و مشایخ و اهالی برانی در افتتاح فعالیت توسعه این مسجد شرکت کردند.

 

در این روز، خطبه جمعه نیز با حضور معاون وزارت اوقاف مصر ایراد شد و بر اهمیت بهسازی این مسجد تاکید کردند.

 

در پایان نماز به سخنان تعدادی از دانشجویان هالی این شهر گوش دادند و تاکید شد که به درخواست و نیازهای مردم این شهر توجه شود و مشکلاتشان برطرف شود.

 

مسجد بزرگ برانی، چهارمین مسجدی است که بعد از مسجد النور، قبلتین، ریاض توسعه و افتتاح می شود.

 

تعدادی از طرح های دیگر نیز در مصر افتتاح می شود که یکی از آنها شامل افتتاح مساجد می شود.

 

اتخاذ تدابیر جدید کرونایی در مساجد مراکش

به نقل از «صدی البلد»، وزارت اوقاف و امور اسلامی مراکش اعلام کرد: با افزایش سویه جدید کرونا در این کشور، تدابیر جدیدی برای مقابله با کرونا در مساجد در نظر گرفته شده است.

 

نماینده منطقه ای وزارت اوقاف در اقلیم مدیونه از مسئولان دینی در مساجد خواست حتما نکات بهداشتی را در مساجد رعایت کنند و مکانی مناسب را برای اقامه نماز انتخاب کنند تا فاصله گذاری اجتماعی در مساجد رعایت شود.

 

این مسئول در ادامه از نمازگزاران خواست علاوه بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، نکات بهداشتی را رعایت کنند تا مساجد باز بمانند و حتما برای ورود به مسجد از ماسک استفاده کنند و از سجاده شخصی خود در هنگام نماز استفاده کنند و کفش های خود را در کیسه مخصوص خود قرار دهند.

 

با افزایش سویه جدید کرونا و شیوع اومیکرون کشورهای جهان بار دیگر محدودیت هایی را اعمال کرده اند.

 

دستور ساخت اولین مسجد در منطقه «دسوتو» واقع در «می سی سی پی» صادر شد

 

 

به نقل از «commercialappeal»،«هرن لیک»، یکی از شهرهای «می سی سی پی» دستور تصویب طرح ساخت اولین مسجد منطقه «دسوتو» را صادر کرد.

یک قاضی فدرال به مقامات «هرن لیک» دستور داده است تا طرح ساخت مسجد در این شهر را تایید کنند.

بر اساس حکم صادر شده در 3 ژانویه 2022 توسط قاضی «مایکل پی میلز» از ناحیه شمالی «می سی سی پی»، ممانعت مقامات «هرن لیک» از تصویب ساخت مسجد ، قانون استفاده از زمین برای اقدامات مذهبی را نقض می کند.

در شکایت نامه ارائه شده از سوی جامعه مسلمانان در این زمینه آمده است که یکی از مقامات شهر اعتراف کرده است که این طرح به دلیل اینکه طرحی مربوط به مسلمانان است ، رد شده است.

در حال حاضر مقامات «هرن لیک» موافقت کرده اند که طرح هایی را برای مجوز ساخت این مسجد، که اولین مسجد در شهرستان «دسوتو» می سی سی پی خواهد بود، تصویب کنند.

در این دستور همچنین آمده است که شهر باید در آینده برای رسیدگی به مسائل مربوط به ساختمان های مذهبی مانند صدور مجوز برای آنها به سرعت اقدام کند.

همچنین بر اساس این فرمان مقامات شهر که متهم در این پروده هستند باید 25 هزار دلار برای هزینه های مربوط به درخواست تجدید نظر و هزینه های وکالت بپردازند.

 

مسجد «الرشید» ، پناهگاه نیازمندان کانادایی در سرمای کریسمس

 

 

 

به نقل از «globalnews»،یک تیم از داوطلبان مسلمان در مسجد «الرشید» ادمونتون در حال آماده سازی بسته های کمک رسانی به نیازمندان در سرمای زمستان هستند.

«نور الهندی»،متولی مسجد الرشید در این باره گفت: ما حدود 10 نفر هستیم که در طول روز در مسجد می مانیم تا کمک های لازم به نیازمندان را ارائه دهیم.

این مسجد یکی از چندین پناهگاهی است که در ماه گذشته برای خدمت رسانی به افراد نیازمند فعالیت های خود را آغاز کرد.

قرار بود این پناهگاه در 31 دسامبر به خدمات خود پایان دهد اما با افزایش سرمای زمستان این زمان تمدید شده است.

«هدر پیمیسکرن» ، کارشناس هواشناسی در کانادا گفت: مسلما این مدت طولانی به نظر می رسد و شاید هم باشد، چرا که فصل کریسمس است و در این فصل مردم دوست دارند در خارج از منزل با خانواده و دوستان فعالیت کنند.

پیمیسکرن گفت که منطقه ما ممکن است در چند ماه آینده بیشتر درگیر این هوای سرد شدید باشد.

الهندی گفت: ما مهمانان زیادی در اینجا داریم که پاهایشان پر از سرمازدگی است، آنها نمی توانند دستان خود را حرکت دهند، حتی نمی توانند دستان خود را احساس کنند، آنها درد شدیدی دارند و جایی برای رفتن ندارند.

به گفته وی، مسجد ارشید قصد دارد حداقل تا 9 ژانویه درهای خود را برای کمک به نیازمندان باز نگه دارد.

 

مسجدی در کانادا، پناه افراد نیازمند در فصل سرما

 

 

 

به نقل از «شفقتنا عربی»، مسجد شهر ادمونتون واقع در آلبرتای کانادا با ادامه موج سرما درهای خود را برای اسکان افراد بی پناه باز کرد.

 

درهای این مسجد از 16 سپتامبر ماه گذشته به روی افراد بی پناه باز شده و تا پایان ماه ژانویه ادامه دارد تا به صدها نفر از مردم بی پناه کمک کند.

 

مسئولان مسجد ادمونتون از مردم خواستند تا در این کار خیر آنان را یاری دهند به ویژه اینکه در فصل سرما نیازمند پتو، پالتو و وسایل گرمایشی هستند.

 

گفتنی است، مسجد ادمونتون  پناه آوارگان و نیازمندان است و بیش از سه سال است که این کار خیرخواهانه را انجام می دهد و تقریبا سالی 300 نفر در این مسجد اسکان داده می شوند.

 

ورود کودکان به مسجدالنبی(ص) ممنوع شد

 

 

 

به نقل از «الامارات الیوم»، آژانس امور مسجدالنبی(ص) در حساب کاربری خود در تویتتر نوشت: ورود کودکان به مسجدالنبی(ص) برای حفظ سلامت خودشان ممنوع است.

 

آژانس امور مسجدالنبی(ص) افزود: با توجه به افزایش ظرفیت نمازگزاران برای جلوگیری از شیوع ویروس اومیکرون، پشت بام مسجدالنبی(ص) باز شده و نماز مغرب و عشاء در این مکان برگزار می شود.

 

 

این مرکز افزود: با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی نماز جماعت در مسجدالنبی(ص) اقامه می شود و ما از نمازگزاران می خواهیم موارد بهداشتی را رعایت کنند.

 

وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرد که تکرار عمره و امکان رزرو جدید با تکمیل عمره قبلی را لغو کرده و مدت مجاز برای تکرار عمره ۱۰ روز است.

 

اداره کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) اعلام کرد که در کل مسجدالحرام و صحن ‌های بیرونی آن دستورالعمل‌های مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی بین نمازگزاران و زائران را اجرا می شود و بیلیوردهای دیواری مربوط به لزوم حفظ فاصله‌گذاری فیزیکی بین صفوف نمازگزاران و مسیرهای عمره گذاران دوباره گذاشته شده است.

 

محدودیت‌ های کرونایی به مساجد کویت بازگشت

 

 

به نقل از «اسپوتینک عربی»، وزارت اوقاف کویت در بیانیه ای جدید از اعمال محدودیت های کرونایی در مساجد خبر داد و گفت: از آغاز روز جمعه این تدابیر در مساجد اتخاذ می شود.

 

وزارت اوقاف کویت اعلام کرد: مسئولان مساجد هنگام قرائت خطبه و اقامه نماز  باید درها و پنجره‌ها را باز بگذارند و  خطبه‌ های نماز جمعه نیز بیشتر از 15 دقیقه نباید باشد.

 

این وزارتخانه افزود: فاصله گذاری اجتماعی بار دیگر در مساجد اجرا می شود و نمازگزاران باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و برای نماز سجاده شخصی همراه خود داشته باشند و بعد از نماز از ماندن در مسجد خودداری کنند.

 

این وزراتخانه در ادامه افزود: نمازگزاران در مساجد حتما باید از ماسک استفاده کنند و از دست دادن خوددداری کنند.

 

رسانه های کویتی به نقل از منابع دولتی مسئول اعلام کردند: با توجه به افزایش کرونا در کشور باید تدابیر جدید اتخاذ و اجرا شود.

 

اومیکرون طی روزهای اخیر در کویت افزایش داشته است و کویت ۲۴۱۳ مورد ابتلای جدید به کووید-۱۹ را در ۲۴ ساعت گذشته (پنجشنبه) گزارش کرده است.

 

ورود افراد واکسن نزده به مساجد قطر ممنوع!

 

 

 

به نقل از «آر تی»،وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر در بیانیه ای اعلام کرد: از روز پنج شنبه (16 دی ماه) مقامات این کشور افرادی را که واکسینه نشده اند به مساجد راه نمی دهند.

 

این وزارتخانه اعلام کرد: شرط ورود نمازگزاران به مساجد و شرکت در نماز واکسینه شدن است.

 

این وزارتخانه در ادامه افزود: برای جلوگیری از شیوع کرونا تنها افرادی به مساجد میتوانند بروند که واکسن زده باشند و همچنین کودکان زیر 12 سال نیز نمی توانند به مسجد بیایند.

 

وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر گفت: با توجه به شیوع سویه جدید کرونا باید نمازگزاران در حفظ سلامت خود کوشا باشند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

همچنین بر اساس گزارش وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر باید اقامه نماز باید رعایت فاصله گذاری اجتماعی اقامه شود و به ویژه در نماز جمعه که جمعیت نمازگزاران بیشتر است باید به توصیه ها توجه کرد و هر نمازگزار سجاده شخصی همراه خود داشته باشد و در خطبه های جمعه فاصله حداقل یک متری را رعایت کند.

پایان پیام/ 9