پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت مساجد در قالب طرح چکامه

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت مساجد در قالب طرح چکامه

تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰
ثقتی از شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت مساجد در محلات مختلف سراسر گیلان و در قالب طرح چکامه خبرداد.

«رضا ثقتی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان طرح‌های مختلفی را در حوزه دینی به‌ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دست اجرا دارد اظهارکرد: یکی از این طرح‌ها، طرح تربیتی چهره به چهره(چکامه) است که به‌منظور فرهنگ‌سازی با مولفه‌های دینی در حوزه تربیت نوجوانان و جوانان اجرا می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه این طرح به همت فعالان فرهنگی مسجدی استان اجرا می‌شود افزود: در این طرح سیاست‌ها توسط دولت اتخاذ شده اما راهبری آن بر عهده مردم است و این مهمترین شاخصه طرح چکامه است.

 

وی از شناسایی آسیب‌های اجتماعی در محلات مختلف در قالب طرح چکامه خبرداد و بیان کرد: بر اساس موضوعات شناسایی شده چون طلاق، اعتیاد، فرزندآوری و غیره مربیان طرح به صورت چهره به چهره در مساجد و اماکن عمومی مشاوره‌های لازم را انجام داده و راهکارهای مناسب ارائه می‌دهند.

 

ثقتی با بیان اینکه امسال این طرح باجدیت ویژه در حال انجام است افزود: طرح چهره به چهره با محوریت کانون‌های فرهنگ هنری مساجد استان اجرا می‌شود که با توجه به رویکرد فرهنگی دولت مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

 

وی از فعالیت 980 کانون فرهنگی و تربیتی زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان خبرداد و خاطرنشان کرد: در مرحله اول 45 مربی در طرح مشارکت دارند که آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند و در دوره‌های بعدی تعداد مربیان و تعداد حلقه‌های تربیتی افزایش خواهد یافت.

پایان پیام/ 84