معرفی مسجدی که برای خدمت رسانی به محرومین از تمام توان خود استفاده می کند

معرفی مسجدی که برای خدمت رسانی به محرومین از تمام توان خود استفاده می کند

تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰
مسجد حضرت ابوالفضل(ع) خیابان هفت تیر زنجان یکی از مساجد فعال در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و مذهبی است که در زمینه دستگیری از محرومین نیز جزو مساجد برتر زنجان به شمار می آید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) خیابان هفت تیر زنجان ، یکی از مساجد فعال استان زنجان است که در بحث فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و مذهبی و خیریه جزو رتبه هایی بالا در سطح کشور و استان شده است.

 

هیئت امنای این مسجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: این مسجد فعالیت های گسترده خیریه، اجتماعی ، فرهنگی و قرآنی دارد و مشارکت بسیار خوبی در بحث اهدای بسته های معیشتی به تعداد ۶ هزار هزار بسته هرکدام به ارزش ۴۵۰ هزار تومان، ۵ هزار سبد میوه در ایام شب یلدا و ماه رمضان، تهیه غذای گرم به تعداد ۸۰ هزارپرس، تهیه جهیزیه۵۰ فقره جهیزیه بصورت مستقیم به ارزش هر جهیزیه ۲۵ میلیون تومان و مشارکت در تامین ۲۵۰ جهیزیه ، برای زوج های کم بضاعت با مشارکت خیرین و ارگانها و موسسات خیریه انجام داده است.

 

مجتهدی ادامه داد: در این مسجد با توجه به وجود درآمد رقبات موقوفه مسجد این درآمد صرفا برای امورات جاری و عمرانی و فرهنگی داخل مسجد صرف می شود و انجام فعالیت های خیریه با جلب مشارکت خیرین مسجد و خیرین خارج از مجموعه مسجد و همچنین همیاری نهادها و ارگانهای دخیل در امور خیر و با همت امنای بسیار فعال این مسجد انجام می شود.

وی افزود: همه ساله در ماه مبارک رمضان با همراهی خیرین و کمیته امداد استان زنجان آشپزخانه خیریه مرکز نیکوکاری مسجد حضرت ابوالفضل(ع) خیابان هفت تیر زنجان برای پخت و توزیع غذای گرم در هنگام افطار برپا می شود.

 

به گفته مجتهدی، غذای گرم جهت پخش در بین خانوده های های کم برخوردار در اختیار نهادها و موسسات خیریه قرار داده شد تا در بین خانوده های تحت پوشش خود توزیع نمایند. هزینه های این طرح از محل کمک های خیرین این مسجد و سایر خیرین ارجمند و بعضا مساعدت نهادها، ارگانها و موسسات خیریه تهیه و تامین می گردد.

پایان پیام/ 693