گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه مسجدمحور باقرالعلوم(ع)

گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه مسجدمحور باقرالعلوم(ع)

تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام متولی با بیان اینکه مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) از نمونه‌های موفق حوزه مسجدمحور است، گفت: گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب توسط طلاب جزو اولویت‌های این مدرسه در انجام فعالیت‌های فرهنگی است.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «مهدی متولی» در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) جزو مدارس مسجدمحور است که تعامل خوبی میان استادان و طلاب آن با مسجد خداداد برقرار است، اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مطهری یزدی، امام جماعت سابق مسجد خداداد این مدرسه را تاسیس کرد و اکنون حجت الاسلام والمسلمین کبیریان، مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهرن، مسئول آن است.

 

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) افزود: این مدرسه از زمان تاسیس تاکنون در سطح یک (پایه یکم تا ششم) تحصیلی طلبه تربیت کرده است و همه ساله در دو نوبت تابستان و دی ماه، از میان علاقمندان پذیرش می کند.

 

وی افزود: اهتمام به تزکیه نفس، تعالی اخلاقی و پژوهش محوری جزو اولویت های مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) است و در همین راستا جلسات اخلاقی به صورت هفتگی و با بهره مندی از سخنان استادان برجسته اخلاق حوزه علمیه و همچنین نشست ها و کارگاه های علمی در این مدرسه برگزار می شود.

 

متولی با بیان اینکه مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) برای نیم سال تحصیلی دوم 98—99 از میان داوطلبان، طلبه می پذیرد، گفت: پذیرش نهایی مشروط به موفقیت در مراحل مصاحبه ها شفاهی و کتبی و بررسی های میدانی این مدرسه درباره وضعیت داوطلبان است.

 

وی اضافه کرد: طلاب مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) مشارکت خوبی در اجرای برنامه های مسجد خداداد دارند تا به این صورت از دوران طلبگی، خود را برای مدیریت شایسته مساجد در آینده آماده کنند. در واقع پیوند مسجد و مدرسه یکی از اهداف ما در این مدرسه علمیه است.

 

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) در ادامه با بیان اینکه گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب جزو اولویت های این مدرسه در انجام فعالیت های فرهنگی است، تاکید کرد: استادان و طلاب حوزه های علمیه می توانند برای محورهای مختلف این بیانیه مهم راهکارهای اجرایی ترسیم کنند.

 

یادآور می شود، مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع)  در تهران، خیابان هفده شهریور، خیابان شهید مخبر شمالی، واقع شده است.

پایان پیام/ 397