کانون های مساجد جهرم سوگوار حضرت ام البنین (ع)

کانون های مساجد جهرم سوگوار حضرت ام البنین (ع)

تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰
نعمت اللهی گفت: آیین عزاداری و سوگواری سالروز وفات حضرت ام البنین (ع) به همت کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم برگزار شد.

«محسن نعمت اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: در سالروز ارتحال حضرت ام البنین (ع) که به روز «تکریم مادران و همسران شهدا» نیز نامگذاری شده، کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم با برگزاری آیین های عزاداری و سوگواری، به ساحت مادر حضرت عباس (ع) ادای احترام کردند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم افزود: این آیین ها با سخنرانی روحانیون و ائمه جماعت مساجد و همچنین نوحه خوانی و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت (ع) همراه بود.

 

وی بیان کرد: در آیینی که به همت کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان»، مسجد «حضرت امیرالمومنین (ع)» جهرم برگزار شد، سخنران مراسم در وصف سجایای اخلاقی و ویژگی های حضرت ام البنین (س) به سخنرانی پرداخت.

 

نعمت اللهی عنوان کرد: این مراسم با مرثیه خوانی عطایی ذاکر اهل بیت (ع) ادامه پیدا کرد و بچه های مسجد در رثای مادر خوبی ها به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

 

وی همچنین از برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» اشاره کرد و اظهار داشت: در این مراسم که با حضور نوجوانان مسجدی برگزار شد، حجت الاسلام زارعی امام جماعت مسجد سخنرانی کرد و بشارتی از ذاکران اهل بیت (ع) به نوحه سرایی پرداخت.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم ادامه داد: این مراسم شب گذشته و همراه با اقامه نماز مغرب و عشا در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» برگزار شد.

 

وی برگزاری مراسم سوگواری حضرت ام البنین (س) در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س) را از دیگر برنامه های این مناسبت در کانون های فرهنگی و هنری مساجد جهرم برشمرد و عنوان کرد: علاوه بر سخنرانی و مرثیه سرایی در این آیین، نوحه خوانی 2 ذاکر نوجوان، به زیبایی های مراسم جلوه ای دوچندان بخشید.

 

نعمت اللهی عنوان کرد: بارش رحمت الهی در روز گذشته نیز از شکوه این آیین ها در کانون های مساجد جهرم نکاهید و بچه های مسجد با مدد گرفتن از ائمه اطهار (ع) با شور و شوق فراوان در مراسم سالروز وفات حضرت ام البنین (س) حضور پیدا کردند.

 

وی در پایان اظهار کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا نیز از دیگر اموری بود که در این آیین ها به خوبی از سوی بچه های مسجد انجام شد.

 

پایان پیام/ 691