همنامان نور/ مساجد و کانون‌هایی که مزین به نام حضرت ام البنین(ع) هستند

همنامان نور/ مساجد و کانون‌هایی که مزین به نام حضرت ام البنین(ع) هستند

تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰
بسیاری از مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به نام و القاب حضرت ام‌البنین (س) نامگذاری شده‌اند، که حکایت از عمق ارادت و علاقه مردم به مادر بزرگوار علمدار کربلا(ع) دارد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، به مناسبت فرا رسیدت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) که در تقویم رسمی روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است، مروری داریم بر آمار مساجد و کانون های مساجدی که در سطح کشور به نام و القاب آن حضرت(ع) نامگذاری شده اند.

 

در سطح کشور تعداد 34 باب از کانون های فرهنگی هنری، تعداد 5 مسجد و همچنین 7 مسجد و کانون به صورت مشترک به نام و القاب حضرت ام البنین (ع) فعالیت می کنند.

 
بر پایه این گزارش از این میان استان‌های اصفهان با 6 کانون، هرمزگان با با 5 کانون، خوزستان با 5 کانون، کرمانشاه با 4 کانون، فارس با 3 کانون، خراسان رضوی با 2 کانون، آذربایجان غربی با 2 کانون، یزد با 2 کانون، کرمان با 3 کانون، ایلام با 2 کانون، سیستان و بلوچستان با 2 کانون، استان های گیلان، بوشهر، اردبیل، چهار محال و بختیاری، همدان، لرستان، قزوین، گلستان، البرز، قم با 1 کانون، به نام یا القاب ام‌العباس حضرت ام البنین (س) فعالیت دارند.

پایان پیام/ 9