بیش از ۲۰ عنوان برنامه کتاب و کتابخوانی در کانون‌های مساجد استان اردبیل اجرا می‌شود

بیش از ۲۰ عنوان برنامه کتاب و کتابخوانی در کانون‌های مساجد استان اردبیل اجرا می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: بیش از ۲۰ عنوان برنامه کتاب و کتابخوانی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل اجرا می شود.

«نادر سقاء» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: دیدار و بازدید از طرح جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در مناطق روستایی و شهری، برگزاری دوره های آموزش کتابداری و برگزاری جلسه دوستدار کتاب از مهمترین برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در کانون های مساجد استان اردبیل خواهد بود.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به اینکه بیش از 20 عنوان برنامه کتاب و کتابخوانی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل پیش بینی شده است، تصریح کرد: بازدید و نظارت از کتابخانه های مساجد و ارائه تسهیلات و خدمات ویژه به کتابداران و فعالان کانون های مساجد از دیگر برنامه های هفته کتاب است.

 

این مقام مسئول، ادامه داد: آثار و طرح های کتابخانه های روستایی جهت شرکت در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب جمع آوری و همزمان به هفته کتاب و کتابخوانی به دبیرخانه این جشنواره ارسال خواهد شد.

 

سقاء با اعلام این مطلب که 25 کتابخانه مساجد منتخب همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی تجهیز خواهد شد، تاکید کرد: بیش از 10 هزار جلد کتاب، قفسه و فایل در بین کتابخانه مساجد استان توزیع خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: ارسال پیامک با موضوع ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین فعالان کانون های مساجد، فعالیت های مجازی نیز در خصوص انعکاس برنامه های کانون ها و کتابخانه های مساجد انجام خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: نشست های کتابخوانی ویژه اعضای کتابخانه های مساجد، معرفی کتاب در مساجد در بین الصلاتین با مشارکت امام جماعت مسجد و مسابقه های قصه گویی بعداز نماز معرب و عشا بین فعالان قرآنی و اعضای مساجد با موضوع قصص قرآنی از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی است.

 

سقاء یادآور شد: برگزاری مسابقه های کتابخوانی به صورت خودجوش در بین کانون ها، بازدید مسئولان فرهنگی از کتابخانه های مساجد، برگزاری طرح جمع آوری کتاب از منازل به کتابخانه های مساجد و ثبت نام رایگان و افزایش ساعات فعالیت کتابخان ههای مساجد نیز در هفته کتاب و کتابخوانی اجرایی می شود.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بیان کرد: تجلیل از کتابداران و فعالان منتخب کتابخانه های مساجد نیز در مساجد از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی است.

پایان پیام/ 365