عرض ارادت بچه‌های مسجد به دردانه امام رضا(ع)/ اجرای پویش ثبت روز پسر در ولادت جوادالائمه(ع)

عرض ارادت بچه‌های مسجد به دردانه امام رضا(ع)/ اجرای پویش ثبت روز پسر در ولادت جوادالائمه(ع)

تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰
رجب‌پور گفت: با توجه به خلاء روز پسر در تقویم ملی، کانون فرهنگی هنری جواد الائمه(ع) پویش ثبت روز پسر همزمان با سالروز ولادت آقا جوادالائمه(ع) را راه‌اندازی کرده است.

«مهدی رجب‌پور» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از اجرای پویش ثبت روز پسر در تقویم ملی خبر داد و اظهار کرد: به لطف الهی در تقویم، سالروز ولادت حضرت زهرا(س) به عنوان روز مادر و زن، سالروز ولادت امیرالمومنین(ع) به عنوان روز پدر و مرد و سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)  به عنوان روز دختر نامگذاری شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه(ع)» مشهد مقدس ادامه داد: اگرچه برخی سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) را که روز جوان نامگذاری شده، به نوعی روز پسر تعبیر می کنند اما این روز به جوانان اعم از دختر و پسر اختصاص دارد. لذا با توجه به اینکه جمع کثیری از جامعه ما را پسران اعم از مسجدی و غیرمسجدی تشکیل می دهند، درصدد برآمدیم پویش ثبت روز پسر در تقویم ملی را به عنوان مطالبه ای مردمی راه‌اندازی و اجرا کنیم.

 

وی تصریح کرد: علاوه بر این، چون تنها امام مدفون که توفیق داریم مزار ایشان در ایران باشد، آقا علی بن موسی الرضا(ع) هستند که فقط یک پسر یعنی امام جواد(ع) را دارند و حضرت جوادالائمه(ع) نیز نخستین امامی هستند که در کودکی (در اصطلاح عرفی به عنوان پسری خردسال) به امامت رسیده اند، بچه های مسجد جوادالائمه(ع) درصدد اجرای ایم پوش برآند تا سالروز ولادت امام جواد(ع) در دهمین روز از ماه رجب، به عنوان روز پسر نامگذاری شود.

 

رجب‌پور در ادامه تاکید کرد: برای تحقق این مطالبه و پویشی بخشی از کار مردمی است و بخش دیگر حاکمیتی و از طریق پیگیری در صحن علنی مجلس و نیز تایید و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی باید انجام شود.

 

وی درباره تامین بخش مردمی این پویش ابراز کرد: از سه روز گذشته نظرسنجی‌ای در فارس‌من به صورت رسمی برای این پویش آغاز شده که عموم علاقمندان می توانند از طریق آن نظر موافق خود با پویش را ثبت کنند. اگر میزان رای موافق به 50 هزار نفر برسد، آنگاه این مطالبه در صحن علنی مجلس مطرح می شود و مراحل تصویب را طی می کند.

 

رجب‌پور در ادامه بیان کرد: کانون های مساجد می توانند در این باره هم افزا و همکار شوند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند در این باره بسیار اثرگذار باشد. طی سه روزی که این نظرسنجی آغاز شده، تا کنون 500 نفر به آن رای موافق داده اند و امید است این میزان به حد مطلوب برسد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه(ع)» درباره برنامه های تدارک دیده‌شده در این کانون برای سالروز ولادت امام جواد(ع) خاطرنشان کرد: به فضل الهی برای این ایام اجتماع جوادیون را در میدان شهدای مشهد مقدس پیش بینی کرده ایم که به تناسب شرایط کرونایی برگزار می شود، گلباران حرم و اجرای برنامه در کاظمین همزمان با شب ولادت آقا جوادلائمه(ع) با استفاده از ظرفیت موکب اربعین کانون و نهایتا اجرای نذر نُهُم با محور پخت 9 پرس غذا در هر خانه و توزیع بین نیازمندان از جمله این برنامه ها است.

 

پایان پیام/ 9