مساجد زنجان آماده اسکان اضطراری مسافران در راه مانده هستند

مساجد زنجان آماده اسکان اضطراری مسافران در راه مانده هستند

تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰
به گفته حجت الاسلام کرمی، مساجد و امامزاده‌های استان زنجان، آماده اسکان اضطراری مسافران در راه مانده هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در روزهای اخیر به دلیل بارش قابل توجه برف، مساجد و امامزادگان فعال و دارای امکانات استان با هماهنگی و اطلاع قبلی مسئولان به هیأت امنا و ادارات اوقاف، آماده خدمت رسانی در اسکان اضطراری هموطنان و مسافرانی هستند که به علت بسته بودن راه ها و برودت هوا نیاز به اسکان فوری دارند.

 

حجت الاسلام مختار کرمی ادامه داد: طی ۲ روز گذشته حسینیه اعظم زنجان میزبان ۲۰۰ مسافر در راه مانده در جاده های استان بود و نسبت به اسکان و تغذیه آنها اقدام به عمل آورد.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین طبق اعلام هلال احمر استان نیز ۱۲۸ نفر از مسافران نیز طی همین مدت در مساجد سطح استان اسکان اضطراری داده شده اند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: امامزادگان و مساجد همیشه در بحران هایی مثل مشکلات اقتصادی و معیشتی با خدمت رسانی به مردم مثل کمک های مومنانه، اهدای سبد کالا و همچنین در قضیه کرونا با رعایت مسائل بهداشتی و کمک به ضدعفونی معابر و اهدای بسته های معیشتی و بهداشتی پای کار بوده اند و خدمات مناسب و فراتر از وظایف معمول خود را به جامعه انجام داده و می دهند.

 

وی افزود: طبق آخرین آمار، استان زنجان هزار و ۴۷۷ مسجد و ۱۸۴ مکان مذهبی (حسینیه، زینبیه، تکیه) و ۱۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه ثبت شده دارد.

پایان پیام/ 693