مساجد زنجان، مهیای جشن‌های میلاد حضرت زهرا(س) می شود

مساجد زنجان، مهیای جشن‌های میلاد حضرت زهرا(س) می شود

تاریخ انتشار : ۲ بهمن ۱۴۰۰
همزمان با فرارسیدن میلاد حضرت زهرا(س) که در تقویم شمسی به نام روز مادر و زن نیز نامگذاری شده است، مراسم جشن در مساجد، هیأت‌ها و اماکن دینی استان زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مساجد، تکایا و امامزادگان استان زنجان خود را مهیای برپایی مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) می کنند.

 

در تقویم شمسی این روز به نام روز مادر و زن نیز نامگذاری شده است، از اینرو جشن ها در این اماکن با محوریت تکریم مقام مادر و مادران شهدا اجرا می شود.

 

به همین منظور ویژه مراسمی با حضور نمازگزاران و اهالی محله در مسجد امام هادی(ع) زنجان برگزار خواهد شد و اعضای کانون فرهنگی و هنری الهادی فضای مسجد را برای برگزاری این مراسم آماده می کنند.

 

همچنین مراسم مشابهی در مسجد امیرالمومنین(ع) زنجان با حضور جمعی از مردم و اصحاب مسجد در سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) اجرا خواهد شد.

 

در مسجد حضرت ولیعصر(عج) سعیدیه زنجان نیز مراسم جشنی امروز دوم بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور عموم مردم برپا خواهد شد.

 

حسینیه اعظم زنجان نیز ویژه مراسم جشن میلاد دخت نبی اکرم(ص) حضرت صدیقه طاهره را روزهای شنبه و یکشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء برپا می کند.

 

میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)

در بیستم جمادی‌الثانی سال دوم بعثت، از صلب پیامبر اکرم (ص) و از رحم پاک و مطهر خدیجه، دختری پا به عرصه وجود نهاد، دختری که همتای علی (ع)، سر منشأ و ریشه سلسله امامت و ولایت، و الگوی تمامی مؤمنین و موحدین است، بانویی که گل سرسبد تمام بانوان عالم است.

 

از امام صادق (ع) روایت شده است: فاطمه (س) در نزد خداوند ۹ اسم و لقب دارد: فاطمه، صدّیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدَّثه و زهرا.

 

حضرت زهرا (س) را نزد پیامبر احترامی عظیم بود بسی فراتر از احترام پدری به دخترش و این بگونه‌ای بود که حیرت دیگران را بر می‌انگیخت پیامبر(ص) با آن همه شأن و عظمت دست دخترش را می‌بوسید.

 

از عایشه نقل کرده‌اند که: فاطمه (س) هر گاه بر رسول خدا(ص) وارد می‌شد برای او از جای خود بر می‌خاست و سر فاطمه را می‌بوسید و او را در جای خود می‌نشاند و هرگاه پیامبر نزد حضرت فاطمه می‌رفت تا وی را ملاقات کند با یکدیگر روبوسی می‌کردند و با هم می‌نشستند.

 

پیامبر اکرم (ص) گاهی نیز حضرت فاطمه (س) را پاره تن من، یک شاخه گل (ریحانه) و گاه، عزیزترین مردم در نزد خود مورد خطاب قرار می‌داد.

 

پایان پیام/ 73