کارهای گروهی در رویداد ملی فهما تقدیر شوند/ بخش عشایری و روستایی در فهمای سال بعد متفاوت‌تر دیده می‌شود

کارهای گروهی در رویداد ملی فهما تقدیر شوند/ بخش عشایری و روستایی در فهمای سال بعد متفاوت‌تر دیده می‌شود

تاریخ انتشار : ۲ بهمن ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی با بیان اینکه دیده شدن کارهای تیمی و رابطان فهما در استان‌ها اهمیت دارد، گفت: باید بخش روستا و عشایر در رویداد ملی فهمای سال آینده متفاوت تر دیده شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مراسم داوری رابطان فهمای 1400 صبح امروز (شنبه، 2 بهمن ماه) در ساختمان شهید بهشتی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور (فهما) برگزار شد.

 

بنابر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» در این مراسم با بیان اینکه ارزیابی رابطان برای سال آتی فاخرتر صورت می گیرد، اظهار کرد: خوشبختانه رابطان هر یک بتدریج در حال متخصص شدن در میدان فعالیتی خود هستند، این رویه ای است که ستاد فهما باید در آن حرکت کند و اعضای خانواده ما هر یک کارشناس حرفه ای باشند.

 

رئیس ستاد فهما با بیان اینکه رابطان فهما نیز باید هم برای جایگاه خود قدر قائل باشند و هم این جایگاه را تقویت کنند، گفت: بعضا این اشکال مطرح است که کار گروهی در کشور هنوز به عنوان یک اصل شناخته نشده است لذا باید در این راستا تلاش کنیم؛ اگر تلاش برای بالا آمدن یک شبکه است باید همه یک شبکه دیده شوند چراکه در عین اراده قوی و زحمات رابطان، افرادی هم ذیل آن شبکه همراه بوده اند وگرنه کاری از پیش برده نمی شد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: دیده شدن کارهای تیمی و رابطان در استان ها نیز اهمیت دارد، لذا باید در هر استان برترین شبکه مشخص شود مثلا شبکه ای مشتکل از بین 15 تا 25 نفر که همگرا عمل کرده و موفق بوده اند و باید تقدیر شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی تاکید کرد: اعطای فهماکارت می تواند مدل حمایتی از افراد موفق در فعالیت های گروهی و تیمی باشد.

 

وی اضافه کرد: علاوه بر این، باید بحث روستا و عشایر در رویداد ملی فهمای سال آینده متفاوت تر دیده شود به ویژه اینکه مناطق روستایی در فهمای 1400 نقش و اثری ویژه داشته اند.

 

رئیس ستاد فهما در پایان خاطرنشان کرد: البته اینکه روستا خود را در کنار شهر ببیند و با کانون های شهری رقابت کند و حتی از آنها پیشی بگیرد، انگیزه‌بخش است به ویژه آنکه ما برای فعالیت های روستایی ضریب هم اعمال می کنیم. باید نقاط ضعف و قوت جدا دیدن بخش روستایی از بخش شهری بررسی شود چون بعضا با جدا کردن کانون هایی روستایی از شهری ممکن است کار، خروجی و سازوکارهای انگیزشی لازم را نداشته باشد.

 

 

 

پایان پیام/ 9