برگزاری دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم

برگزاری دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم

تاریخ انتشار : ۳ بهمن ۱۴۰۰
دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم با حضور امام جمعه شهرستان رباط کریم و اعضا، در سالن جلسات فرمانداری رباط کریم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم با حضور امام جمعه شهرستان رباط کریم و اعضا، جاری در سالن جلسات فرمانداری رباط کریم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه رباط کریم ضمن خیرمقدم و تبریک فرارسیدن سالروز میلاد مبارک و فرخنده دخت نبی اکرم(ص)، حضرت زهرا(س) و هفته گرامیداشت مقام و منزلت زن مسلمان، به تشریح دستور جلسه پرداخت و افزود: شورای فرهنگ عمومی شهرستان از دو سال پیش با موضوعات محوری آسیب های اجتماعی به برگزاری جلسات و نشست های تخصصی پرداخته که تحقیقات و مطالعات خوبی در این زمینه صورت گرفته و بسیاری از آسیب ها احصاء و راهکارهایی برای آن درنظر گرفته شد.

در ادامه حجت الاسلام ترابی به مسئله تحکیم بنیان خانواده و عوامل تزلزل و فروپاشی آن اشاره و افزود: خانواده از دیدگاه جامعه شناسان نخستین نهاد اجتماعی است که چگونگی ارتباط اعضا آن با یکدیگر و همچنین وظایف و مسئولیت های ارکان آن برای هر جامعه و کشوری مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

امام جمعه رباط کریم در ادامه به گونه های متعدد از خانواده در دنیا اشاره و خیلی از آنها را منجمله خانواده بدون فرزند، تک والدینی یا خانواده تک جنسیتی و خانواده دو نوعی را پیامد ارزش های فرهنگ لیبرالیستی غرب دانست که از طرفی این گونه رفتارها را توجیح و تفسیر و از طرف دیگر آن را خطری بزرگ برای بقای تمدن غرب می دانند.

حجت الاسلام ترابی افزود: به رغم همه این انحرافات در مقوله خانواده در مجامع غربی، آنها نیز خانواده را به عنوان مهترین نهاد اجتماعی قبول دارند اما از نظر اسلام تشکیل خانواده بسیار دارای اهمیت می باشد و برای  سالم سازی جوامع اجتماعی، سلامت نهاد خانواده مهم و حیاتی است و خانواده جایی است که ارزش های اخلاقی و باورهای دینی، آداب و رسوم و راه و رسم زندگی را افراد آموزش می بینند تا جایی که پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) می فرماید: هیچ بنیانی مستحکم تر و محبوب تر از تشکیل خانواده در نزد خداوند متعال نیست.

امام جمعه رباط کریم زن و مرد را ارکان اصلی خانواده و فرزندان را ارکان تکمیلی آن دانست که برای شناخت عمیق از خانواده باید اعضا، ارکان، ارتباطات آنها و وظایف و مسئولیت شان را بدانیم. عملکرد تک تک اعضا و ارکان خانواده در عملکرد کل سیستم خانواده تاثیرگذار خواهد بود و کارآمدی نهاد خانواده معلول و محصول کارآمدی تک تک اعضاست که می تواند این نهاد را تحکیم ببخشد و از تزلزل نجات دهد پس باید در این زمینه یک کار تحقیقی، علمی و میدانی درستی صورت پذیرد که قابل استفاده و استناد باشد تا بتوانیم برای آن برنامه ریزی کنیم.

رئیس جلسه با اشاره به جهاد تبیین که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز بر آن تاکید بسیار دارد، افزود: امروزه دشمنان به دنبال مایوس کردن و ناامید کردن مردم از آینده کشور هستند پس وظیفه ماست که در تبیین و تشریح امتیازات نظام و انقلاب، آثار و برکات و دستاوردهای نظام درست عمل کرده و در ایام پیروزی انقلاب که بهترین زمان آنست آن را برای نسل جدید جامعه تشریح و تبیین  نماییم.

دکتر احمدی فرماندار و نایب رئیس جلسه نیز ضمن خیرمقدم و با اشاره به دستور جلسه بر تمرکز بر گفتمان سلامت اجتماعی تاکید و اکثر آسیب های اجتماعی را ناشی از بنیان خانواده عنوان کرد و از برنامه ریزی در حوزه آموزش و پرورش، قانون مداری افراد جامعه، طرح نشاط اجتماعی، مشاوره آسان و ارزان و تشکیل کارگروههای تخصصی برای حل مسایل و مشکلات و فعال سازی تشکل های مردم نهاد تاکید نمود.

همچنین در این جلسه حجت الاسلام خدادادی نماینده دادگستری، سرهنگ شهیری فرمانده سپاه، دکتر میرغیاثی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام خدایی امام جمعه نصیرشهر و شریفی رئیس آموزش و پرورش در خصوص دستور جلسه و ارائه راهکارهای عملیاتی برای حل مسایل و مشکلات و تحکیم بنیان خانواده مطالبی را ارائه نمودند.

 

 

پایان پیام/ 704