هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیشوا برگزار شد

هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیشوا برگزار شد

تاریخ انتشار : ۳ بهمن ۱۴۰۰
هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیشوا با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی دردفتر امام جمعه شهرستان پیشوا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیشوا با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی با حضور امام جمعه،فرماندار،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشوا دردفتر امام جمعه شهرستان پیشوا برگزار شد. 

حجت الاسلام والمسلمین باقری امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیشوا در این جلسه گفت: ما چهار دانشگاه بزرگ در شهرستان پیشوا داریم که کارهای بزرگ کشوری در آن انجام می شود، یعنی آموزش دانشجویانی که برای آینده کشور تأثیرگذاری بسزایی خواهند داشت و همچنین به پیشرفت سطح علمی کشور نیز کمک شایانی کرده‌اند و این درست و بسیار قابل احترام است؛ اما باید دید این چهار دانشگاه برای شهرستان پیشوا چه دستاوردی خواهند داشت. با جمع کردن اساتید و ایجاد کارگروه در راستای فعالیت های مختلف شهرستان می توان کارگروه‌های بسیار مهمی را ایجاد کرد و از دانش و اندوخته های علمی این اساتید استفاده بهینه ای برای شهرستان پیشوا کرد. از این رو شایسته است تا دانشگاه‌ها نیز در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

نکته مهمی که می‌توان به آن اشاره کرد هیئت های مذهبی است که در این هیئت ها می‌توان فعالیت‌های فرهنگی بسیار تاثیرگذار و خوبی داشت؛ باید به نحوی باشد تا این هیئت ها را از دست ندهیم خوشبختانه در این خصوص رویش خوبی داشته ایم و امیدوار کننده بوده است و نباید ظرفیت هایی را که داریم از دست بدهیم.

جمع شورای فرهنگ عمومی جمعی است که برای مسائل فرهنگی کلان شهرستان در آن تصمیم گیری می شود. هر نهادی نیز فعالیت خود را به نوبه خود انجام می دهد و تقسیم بندی های لازم و کافی در تمامی ارگان ها انجام می شود. در این جلسات باید به فعالیت‌های انجام شده جهت دهی واحد داده شود. این‌که هر نهادی کارهای مختص به خود را  انجام دهد. بهتر این است که جهت دهی ها انجام و هر ارگان فعالیت مربوط به خود را انجام دهد این جهت دهی توسط شورای فرهنگ عمومی انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش؛ طاهری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیشوا نیز در ادامه گفت: در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ طرح زندگی اسلامی و ایرانی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیشوا مطرح شد و قرار بر این شد تا اداره تبلیغات اسلامی در این راستا نسبت به ارائه برنامه‌های پیشنهادی خود اقداماتی انجام  دهد تا مورد بررسی و تأیید شورا قرار گیرد و در این طرح مشخص شود وظیفه هر ارگان و یا نهاد برای اجرای آن چیست. علیرغم آمار و اطلاعاتی که از اداره ثبت احوال به اداره تبلیغات ارسال گردید، متاأسفانه با گذشت ۱۰ ماه از ارائه این طرح در شورا تاکنون هیچ برنامه‌ای در این خصوص به دبیرخانه شورا ارائه نگردیده است.

در شورای فرهنگ عمومی شهرستان صرفاً جهت برگزاری برنامه های مناسبتی نباید برنامه‌ریزی شود و باید طرح و ایده های فرهنگی توسط ادارات و نهادهای مربوطه به این شورا ارائه گردد تا مورد بررسی قرار گیرد در غیر این صورت شورای فرهنگ عمومی معنای واقعی خود را از دست میدهد یا آن کاری که باید در این شورا صورت پذیرد انجام نخواهد شد.

 

 
 
 

پایان پیام/ 704