بچه های مسجد و یک دنیا عاشقی/ سنگ تمام مسجدی ها برای دختر پیامبر (ص)

بچه های مسجد و یک دنیا عاشقی/ سنگ تمام مسجدی ها برای دختر پیامبر (ص)

تاریخ انتشار : ۴ بهمن ۱۴۰۰
بچه های مسجد در کانون های فرهنگی و هنری شهرستان جهرم به یمن قدوم مبارک مادر مهربانی ها، حضرت زهرا (س) سنگ تمام گذاشته و چهره شهر را دگرگون کردند.

خبرگزاری شبستان- جهرم:

 

میلاد ائمه (ع) بهانه ای برای ادای احترام به ساحت مقدس اهل بیت (ع) است تا با بهره گیری از منویات آن بزرگواران و قرار دادن شاخصه ها و سجایای اخلاقی آنان در زندگی خود تا حدودی زندگی دنیوی را با گره زدن به انوار نورانی اهل بیت (ع) رنگ و روی معنوی ببخشیم.

 

آنگونه که وجود شریف ششمین امام شیعیان فرموده اند «خوشا به حال شیعیان ما که در مصیبت و حزن ما محزون و در شادی و سرور ما شاد و و مسرورند»؛ این مهم می طلبد که در کنار برگزاری آیین های سوگواری شهادت اهل بیت (ع)، به همان اندازه به سرور و شادی مولید معصومین (ع) بپردازیم.

 

رکن اساسی برگزاری مراسم های شادی و سرور اهل بیت (ع)، مساجد هستند که با همت و پشتکار اهالی آن، مقدمات برپایی آیین ها را فراهم و سرور و شادی را به جامعه منتقل می کنند.

 

بچه های مسجد نیز زمینه ساز برگزاری برنامه ها هستند و با راه اندازی تکایا، آذین بندی فضای مسجد و خیابان ها، برگزاری جشن های شادی و پخش شیرینی و شکلات میان مردم، در شادی اهل بیت (ع)، سهیم هستند.

 

مسجدی ها، در سالروز میلاد حضرت زهرا (س) نیز سنگ تمام گذاشتند و برنامه های متنوعی را برگزار کردند که برخی از مهمترین برنامه های بچه های مسجد در کانون های فرهنگی و هنری سطح شهرستان جهرم را در ادامه می خوانید.

 

توزیع نقل و شیرینی میان عابران

راه اندازی تکیه پای ثابت برنامه های بچه های مسجد است که در  آیین های مختلف در مسجد و یا خیابان های مجاور برپا می شود.

 

 طنین مولودی خوانی در کنار آذین بندی و چراغانی های زیبا و دلنشین فضای خیابان ها را عطرآگین و دلربا می کند.

 

 بچه های مسجد حضرت علی هم که میدان امام حسن را مکانی برای برپایی تکیه و ایستگاه صلواتی در مناسبت های مختلف میلاد ائمه اختصاص داده اند در شب میلاد حضرت زهرا نیز بیکار ننشسته و این اقدام زیبا را تکرار کردند.

 

 بچه های مسجد با آذین بندی میدان و خیابان جنب مسجد و با پخش مولودی خوانی ذاکران اهل بیت، این میلاد با سعادت را به جشن نشسته و میان عابران و سرنشینان خودروها نقل و شیرینی توزیع کردند.

 

توزیع 2 هزار پرس غذای نذری

نذری دادن به ویژه اطعام مؤمنان و محرومان مورد تاکید ویژه بزرگان دین است و بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» نیز اهتمام ویژه ای به این امر دارند به نحوی که در مراسم های موالید و سوگواری ائمه، یکی از برنامه هایی که همواره انجام می شود، پخت و توزیع غذای گرم میان بچه های مسجد و همچنین خانواده های محروم و نیازمند است.

 

بچه های مسجد در این کانون فرهنگی و هنری در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) نیز به جز برگزاری آیین باشکوه جشن و سرور، اقدام به پخت غذای نذری کردند تا میان شرکت کنندگان در این محفل و مجلس شاد و معنوی توزیع کنند.

 

غذاهای نذری در این کانون فرهنگی و هنری علاوه بر توزیع میان بچه های مسجد و شرکت کنندگان در مراسم جشن و سرور در میان خانواده های محروم و کم بضاعت نیز توزیع می شود.

 

تجلیل از مادران شهدا

سالروز میلاد حضرت زهرا (س) فرصتی برای تجلیل از مادرانی است که جگر گوشه های خود را با آب و قرآن بدرقه کرده اما در استقبال عزیزانشان تنها چیزی جز چند تکه استخوان نبود. تجلیل از صبر زینب گونه این مادران اگرچه آنگونه که باید امکان پذیر نیست اما همین که آنها احساس کنند که پس از سال ها از شهادت فرزندشان به فراموشی سپرده نشده اند برای آنها یک دنیا ارزش دارد.

 

کاری که بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» در سالروز میلاد حضرت زهرا (س) انجام داده و از مادران شهدای محله تجلیل کردند.

 

این اقدام زیبا در مراسم جشنی که با حضور پرشور مردم و امام جمعه جهرم همراه بود انجام شد تا ثابت شود که ارزش و جایگاه مادران شهدا همچنان برای بچه های مسجد محفوظ است.

 

جشنی ویژه نونهالان و نوجوانان

این روزها در هر گوشه ای از شهر که سری بزنی نوای مدیحه سرایی و مولودی خوانی از مساجد را می شنوی و هر کس به نوبه خود در برگزاری جشن های میلاد حضرت زهرا (س) سهمی دارد اما در مسجد «الزهرا (س)» جهرم جشنی برگزار شد که متمایز از دیگر برنامه های جشن و سرور بود.

 

تفاوت این جشن با دیگر جشن های مساجد، اختصاص آن به نونهالان و نوجوانان بود که شور و هیجان وصف ناپذیری را به این محفل و مجلس بخشیده بود.

 

نه تنها مخاطبان این محفل جشن و سرور را بچه های دهه هشتادی و دهه نودی تشکیل می دادند بلکه مداحان این آیین نیز نوجوانان مسجدی بودند که با نوای دلنشین مولودی خوانی شان عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس مادر مهربانی ها نشان دادند.

 

این مجلس زیبای جشن و سرور با اقامه نماز مغرب و عشا در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» جهرم برگزار شد.

 

جشن هایی برای مادر مهربانی ها

کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم در شب های گذشته میزبان عاشقان و محبان اهل بیت (ع) به ویژه مادر مهربانی ها بودند و با اجرای برنامه های متنوع شاد و فرهنگی عشق و ارادت خود را با تمام وجود به نمایش گذاشتند.

 

به گفته مدیر کانون فرهنگی و هنری «سلاله پاکان»، جشن میلاد حضرت زهرا (س) که به عنوان یک سنت دیرینه، هر سال با شور و شعف وصف ناپذیر برگزار می شود، امسال نیز با حضور ارادتمندان به خاندان اهل بیت (ع) برگزار شد و این بچه های مسجد در این کانون فرهنگی و هنری میزبان دوست داران مادر مهربانی ها حضرت زهرا (س) بودند.

 

«محمدصادق بهمن زادگان»، سخنرانی امام جماعت مسجد، مولودی خوانی، پخش شیرینی و... را از برنامه های این محفل سرور و شادی عنوان کرد که همراه با نماز مغرب و عشا در کانون فرهنگی و هنری «سلاله پاکان» برگزار شد.

 

از دیگر برنامه های زیبا و پرشور کانون های مساجد جهرم، آیین جشن و سرور در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» بود که با اجرای برنامه های متنوع، پذیرای بچه های مسجد و خانواده آنان بود.

 

به اذعان مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، این آیین با حضور چند صد نفری بچه های مسجد و خانواده آنان با شور و شوق وصف ناپذیری برگزار شد که با استقبال حاضران در مجلس همراه بود.

 

«مسعود گواهیان» اجرای برنامه تئاتر طنز را از برنامه های جذاب این آیین عنوان کرد که از سوی بچه های مسجد در این کانون فرهنگی و هنری برگزار و مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

 

وی همچنین توزیع غذای نذری، مولودی خوانی، اجرای مسابقه، اهدای جایزه و سخنرانی را از دیگر برنامه های این آیین عنوان کرد.

 

کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» نیز که در شام ولادت حضرت زهرا (س) میزبان محبان اهل بیت (ع) بود، آیین جشن و سرور را با سخنرانی حجت الاسلام مدبر، امام جمعه جهرم برگزار کرد.

 

به گفته مدیر این کانون فرهنگی و هنری، علاوه بر سخنرانی امام جمعه جهرم در این محفل، مولودی خوانی ذاکران اهل بیت (ع) نیز به رنگ و بوی مجلس جشن حضرت زهرا (س) طراوت ویژه ای بخشیده بود.

 

«حسین پاشه» عنوان کرد: از زیبایی های این برنامه حضور مادران شهدای محله بود که با برنامه ریزی های بچه های مسجد از آنها برای شرکت در این محفل دعوت شده بود.

 

در این آیین از مادران شهدای محله «جبذر» با حضور امام جمعه جهرم تجلیل به عمل آمد.

 

به گزارش شبستان، علاوه بر برگزاری این آیین ها، دیگر کانون های مساجد جهرم همچون «شهید علی اکبر رحمانیان»، «امام صادق (ع)»، «شهید استاد مطهری» و همچنین کانون های مستقر در بخش های مرکزی، «سیمکان» و «کردیان» نیز میزبان دوست داران و محبان حضرت زهرا (س) با اجرای برنامه های شاد و متنوع جشن و سرور بودند.

 

گزارش: مهدی رحمانیان

پایان پیام/ 691