رویداد ملی فهما مولفه‌های روایت‌گری و تجربه‌نگاری را به شکل جدی دنبال کند

رویداد ملی فهما مولفه‌های روایت‌گری و تجربه‌نگاری را به شکل جدی دنبال کند

تاریخ انتشار : ۴ بهمن ۱۴۰۰
امامی، با اشاره به اینکه فعالیت‌های کانون‌های مساجد در فهما ۱۴۰۰ قابل توجه بود، اظهار کرد: در سال‌های آتی برگزاری رویداد ملی فهما، مولفه‌های روایت‌گری و تجربه‌نگاری نسبت به فعالیت‌های کانون‌های مساجد به شکل جدی‌تر دنبال شود.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد، به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای فهما،«سید مجید امامی» ضمن تقدیر از برگزاری رویداد ملی فهما 1400 اظهار کرد: من سال گذشته نیز در بحث ارزیابی و داوری این رویداد حضور داشتم و با توجه به این تجربه تصور می‌کنم امسال کارهای موفقی از سوی بچه‌های مسجد ارایه شده است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور که در رویداد ملی فهما 1400 به عنوان داور حضور داشت، ادامه داد: اما دو نکته وجود دارد که توصیه می کنم مد نظر فعالیت‌ها قرار گیرد؛ اولین مساله تجربه‌نگاری است چراکه بعضا مشاهده کردم در برخی استان‌ها اتفاقات و فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است اما این مدل ها توسعه نیافته است و یا خود آن فعالیت تقویت نشده است؛ از سوی دیگر و در وهله دوم باید این فعالیت ها به خوبی روایت شده و به دیگران منتقل شود.

 

وی افزود: تحقق روایت‌گری در این عرصه منجر به تقویت و تکثیر فعالیت ها می‌شود، به بیان دیگر جریانی که در یک محله و کانون فرهنگی هنری در حال شکل گیری است در تمام کشور اتفاق می افتد و سال آینده می بینیم اگر یک کانون فعالیت قابل توجهی در عرصه به خصوصی داشته است با روایت گری که انجام داده ایم در سال آینده بسیاری از کانون های مساجد نیز به جرگه همان فعالیت می پیوندند.

 

امامی گفت: مساله مهم دیگری که احساس می کنم از تکالیف ستاد فهما است تقویت بچه‌های مسجد در عرصه‌هایی است که فعالیت دارند، اعم از کسب و کار و حوزه های دیگرکه در این راستا ستاد فهما باید مساله آموزش کانون ها را حمایت کرده و از سوی دیگر در اتصال ظرفیت‌های دولتی کمک کند چراکه اگر این اتفاق نیفتد شاید آن فعالیتی که کانون از ابتدا با انگیزه و دغدغه آغاز کرده بود ادامه نیابد.

 

وی در پایان اظهار کرد: روایت درست و تجربه نگاری، پشتیبانی و حمایت از کانون ها مهمترین مساله ای است که باید مورد توجه برگزارکنندگان رویداد ملی فهما باشد، ضمن اینکه باید به شکل جدی در عرصه آموزش کانون ها و بهره مند شدن از حضور اساتید برنامه ریزی شود.

 

پایان پیام/ 40